PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

Dos dominis, dos models

Mentre a les Valls del Nord aposten per la diferenciació i potenciar les singularitats de cada estació, Grandvalira té molt clar que la seva força resideix en vendre’s a la clientela com un tot

Per E. J. M.

Vista aèria del sector de Soldeu-el Tarter, a Grandvalira.
Vista aèria del sector de Soldeu-el Tarter, a Grandvalira. | TONY LARA
Mentre les estacions que engloben la marca Vallnord inicien una estratègia comercial per separat –sense abandonar el forfet conjunt–, l’altre gran domini, Grandvalira, manté la imatge de l’estació més gran dels Pirineus, gràcies a la unió física de Soldeu-el Tarter i Pas de la Casa-Grau Roig, considerats sectors.
 
El director general de l’estació Vallnord-Ordino Arcalís, Xabier Ajona, té clar que «som les Valls del Nord, i com a diferenciació, el caràcter de cada muntanya marca molt el caràcter de cada estació». A més, aclareix que «hem de fer arribar molt bé als nostres clients les particularitats de cada estació perquè ningú se’n vagi decebut o es trobi coses que no espera». 
 
Ajona reconeix que «a Arcalís tenim el problema que estem més lluny, però l’alçada i la bona orientació ens dóna avantatges en la innivació. En canvi, quan el clima es torna complex, lluen les fortaleses de Pal-Arinsal amb una accessibilitat espectacular, amb dos telecadires que surten de dos poblacions».
 
Marticella admet que l’estació Vallnord-Pal Arinsal «té un accés molt fàcil, amb dos telecabines que arriben a peu de poble, i a Arinsal pots arribar esquiant a l’hotel. A Arinsal hem recuperat el públic anglosaxó, i a Pal hi ve públic més familiar, de nivell d’esquí mitjà. Gràcies a estar tant a prop del nucli urbà hem pogut desenvolupar una estratègia global d’estiu i hivern, i obrir 10 mesos l’any».
 
Cada estació té molt clara la seva diferenciació i vol promocionar els seus punts forts, sota la denominació paraigua Vallnord, que continua comercialitzant el forfet conjunt que permet al esquiadors que vénen a passar més d’un dia d’esquí puguin optar per les dues estacions. Quan la jornada de neu es limita a un dia, aleshores cada client tria l’estació que més li interessa segons l’oferta i pot comprar un forfet únic.
 
Grandvalira, tots a la una
 
L’estratègia de Grandvalira és diferent. Tot i que cada sector està gestionat per una societat – Saetde en el cas de Pas de la Casa-Grau Roig i Ensisa per a Soldeu-el Tarter–, la societat gestora de Grandvalira és Nevasa, i la direcció comercial i de màrqueting es fa des de Nevasa, és a dir, amb la promoció de la marca Grandvalira. «A Nevasa el nostre objectiu és promocionar la marca Grandvalira i donar-li la força i el posicionament que volem», ha especificat el director de Nevasa, Alfonso Torreño. 
 
«El projecte estava molt clar des del principi», ha afegit Torreño. «Tenim l’avantatge que era una unió natural. Tu pots esquiar per tot Grandvalira i no trobes diferències. Pots creuar el domini esquiant d’una punta a l’altra, i per poder ser competitius a nivell internacional i poder posicionar-te de tu a tu amb moltes destinacions famoses d’arreu del món, necessitàvem la força de poder mostrar un producte molt global. 210 quilòmetres de pistes és un producte molt competitiu, si parlem de destinacions com els Alps o els Estats Units», ha destacat. 
 
Torreño ha subratllat que «les societats fundadores, Saetde i Ensisa, des del principi van creure en donar força a una marca única i molt forta, i que el client ho vegi com un producte únic. La nostra tasca és que no es vegin les diferències entre els dos sectors, perquè cadascun té un equip gestor, però la clientela ho ha de percebre com a una única estació».
 
Grandvalira, tots a la una. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT