PUBLICITAT

Andorra la Vella

Un 2017 prometedor per a les GSeries

L’ACA buscarà un nou patrocinador per al seu producte estrella i innovarà creant una categoria amb els prototips de ‘The Duelo’

Per Iván Moure

Un dels cotxes participants en les GSeries 2016 derrapa en ple revolt de 180 graus, a la penúltima i última cites disputades el dissabte passat al Circuit del Pas de la Casa.
Un dels cotxes participants en les GSeries 2016 derrapa en ple revolt de 180 graus, a la penúltima i última cites disputades el dissabte passat al Circuit del Pas de la Casa. | Fotoesport
Les GSeries han passat en els dos darrers anys de comptar amb un pressupost de 150.000 euros als 67.000 d’aquest 2016 per la pèrdua del patrocini de BPA. Sóna a impossible poder sobreviure amb menys de la meitat del pressupost, però l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) s’ho ha sabut muntar per poder sobreviure. Hi havia l’opció fàcil de fer desaparèixer aquest campionat, però el Circuit del Pas –un referent al sud d’Europa– ha de funcionar sobretot a l’hivern i es tracta d’un campionat amb deu anys d’història que dóna nom a la instal·lació.
 
En definitiva, havia de sortir sí o sí i Antoni Sasplugas ha rellevat en exclusiva al #Gass les claus principals del canvi d’estratègia per mantenir dempeus el seu producte estrella sense cap mena d’ajut i sota una premissa sagrada: que no es veiés afectat el vessant competitiu. «Si no mantens la rigorositat en aspectes com la qualitat de la pista, el cronometratge, els controls, les ambulàncies... En definitiva, si no mantens la qualitat de la carrera, la gent deixa d’interessar-se per la teva competició», va deixar clar el secretari general de l’entitat. 
 
Allò era l’únic no negociable en un any en què ha tocat cobrir-se i resistir sense perdre l’essència amb els mínims recursos econòmics. 
La resta va ser qüestió de treure d’aquí i d’allà per anar reduint costos fins arrodonir el pressupost sense fer aparèixer els números vermells al compte corrent. Principalment la parcel·la de la comunicació. «Aquí hem estat dràstics. Hem passat de 65 hores a 0 en producció televisiva». Fa deu anys que l’ACA organitza les GSeries i es venia a l’exterior amb aparicions a Canal +, TVE o Esports 3. «El nostre client principal és espanyol». Les audiències, però, sempre han demostrat que les GSeries interessen, i molt, al país veí del sud. Prova d’això és que un alt percentatge de corredors també venen de la Península Ibèrica, sense anar més lluny els integrants del podi: el campió, Nil Solans; Carlos Ezpeleta, segon; i Jan Solans, tercer.
 
També s’ha fet alguna variació en el format de competició, com acollir dues cites en una mateixa jornada i així tenir competició tres dissabtes, i no sis. També ha ajudat la desaparició de la categoria de dues rodes motrius, però no per decisió de l’ACA, sinó perquè no es va arribar al número mínim de participants. «Els cotxes evolucionen i els 2RM es van quedant antiquats, però això ha acabat desapareixent», justifica Sasplugas.
 
El resultat de tot això, per al secretari general de l’ACA, va ser que les GSeries són «un campionat sostenible». «Ha estat un any excel·lent. Amb grans pilots, igualat fins a l’última cita i bones perspectives de futur. Queda clar que està viu, esportivament interessa, i molt».
Pero com cada any, els responsables treuen conclusions de tot allò que ha fallat o es pot millorar. Queda clar que l’ACA dissenyarà el calendari del 2017 de nou amb les GSeries subratllat en vermell i de cara a llavors, també hi ha una premissa clara a les oficines de l’entitat que presideix Enric Pujal: «No volem tornar a fer un campionat sota mínims. Hem anat convidant a possibles candidats a les diferents proves d’aquest any perquè veiessin el producte in situ i valoressin si els val la pena o no però nosaltres tenim clar que necessitem un espònsor per continuar creixent».
 
I a nivell competitiu també hi ha idees que floten en l’aire. La més innovadora és la de l’aparició d’una categoria nova amb els prototips de The Duelo, que desapareix. «Són cotxes amb motor de moto, una cosa única al món  com també el campionat, que només té com a casos similars el ral·li de Suècia i poc més. I tres anys de proves han estat més que suficients per comprovar que són cotxes espectaculars, ràpids, de conducció agradable, bones prestacions i sobretot, fiables. A més són barats; qui vulgui, podrà córrer», va descriure Sasplugas.
És curiós que els conillets d’índies han estat els famosos que han anat venint de convidats a les GSeries des del 2013 com Loris Capirossi, Marc Márquez, Nani Roma, Jorge Lorenzo, Dani Sordo, Riku Tahko, Laia Sanz o Carlos Sainz pare i fill, que per primera vegada mai s’havien enfrontar en un cara a cara en públic. Aquí, a Andorra, va ser la primera vegada. «Ja no vindran més VIPS», va avançar Sasplugas.
Però sí es recuperarà amb el nou espònsor el vessant comunicatiu per evitar una tendència perillosa: «Si no ens venem als mitjans de comunicació, el producte perdrà interès i acabarà morint».  I per tenir contents als pilots miraran de treure les proves dobles i fer una, però que s’allargui per tot el dia. «El contacte és el que agrada, però va contra les butxaques dels corredors. Continuarem fent una final i mirarem d’estirar les sèries».

Són idees, però per aquí van els trets. Les GSeries auguren un 2017 prometedor.
PUBLICITAT
PUBLICITAT