PUBLICITAT

el tarter

Optimisme moderat, si n’hi ha

El sector dels serveis celebra el desenvolupament de l’acte al Tarter però destaquen l’esforç que suposarà

Per M.C.

Dos esquiadors abandonen les pistes del Tarter després de passar la jornada esquiant, ahir.
Dos esquiadors abandonen les pistes del Tarter després de passar la jornada esquiant, ahir. | Tony Lara
Ningú no discuteix la gran oportunitat que suposarà la celebració al Tarter de la propera Copa del Món d’Esquí Alpí femení, els propers 27 i 28 de febrer, l’experiència de Soldeu ara fa quatre anys i les millores que d’aleshores ençà s’han desenvolupat fan esperar, de fet, una trobada encara de major calibre pel que fa als resultats organitzatius. I que els assistents foranis presenciïn el bon esdevenir d’aquesta trobada internacional però, sobretot, la retransmissió de tot plegat arreu del món tant en directe com a posteriori a través de programes en diferit representaran per al país, i subscrivint paraules d’un alt càrrec d’una important cadena hotelera, «no tindrem un retorn immediat i la repercussió en els comptes, a finals de mes, no serà gaire diferent perquè hagi tingut lloc la Copa del Món». No obstant això, «la publicitat que suposarà el cobriment mediàtic de l’acte és impagable». El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va expressar-se ahir en una línia similar definint l’esdeveniment com «una vitrina de cara al món». Però no tothom veu aquest expositor d’igual manera. Consultats, els sector hoteler i de la restauració, dos dels àmbits en què major i més directe impacte tindrà l’afluència de gent d’arreu que ha d’arribar conduïda per la competició, són optimistes només fins a cert punt. I això, si ho són.
 
Els empresaris de la zona del Tarter, epicentre de la celebració, es mostren satisfets pel fet que una celebració d’aquest nivell arribi a Grandvalira, però no amaguen els seus dubtes.
 
El primer motiu pel que es qüestiona la idoneïtat de l’esdeveniment és, en la majoria dels casos i no només per als establiments del Tarter sinó també per als de les rodalies, «l’esforç» que tot plegat suposarà i, al cap i a la fi «no s’espera gaire més gent que la que ja solem tenir un cap de setmana com aquest». Si bé aquest és més aviat el parer d’allotjaments i serveis més petits, negocis amb major rellevància no s’allunyen d’aquesta línia.
 
Literalment a peu de pista, l’Hotel Nòrdic serà, si no el que més, un dels establiments que sabrà de primera mà què es viure una Copa del Món d’esquí. Des del grup se celebra l’arribada al Principat de la competició per l’evident repercussió que el seu caràcter mundial tindrà «directa i indirectament» al país. 
 
Els requeriments que implica, però, suavitzen aquest entusiasme. «L’impacte intern és molt gran: els hotelers, a nivell d’organització, han d’esmerçar grans esforços per tal que tot quedi a l’alçada de l’esdeveniment i garantir que els visitants marxaran satisfets i amb una bona imatge no només de l’hotel sinó del que és el país i la gent que hi habita». Els esforços als que va fer referència Anneke, part de l’equip del Grup Nòrdic, van des del reforç de la plantilla fins al replantejament dels horaris, però passant també per la pròpia dedicació dels treballadors, «que s’hauran de dedicar plenament a que tot plegat es desenvolupi correctament». 
 
En el cas concret d’aquest hotel, situat al final de la pista on tindran lloc les curses, cal fer referència a altres concessions. Part del terreny de l’establiment, per exemple, ha estat concedit per a la col·locació de graderies per al públic. 
 
L’Abarset, pertanyent al grup Grandvalira, tampoc no espera major rebombori que el que ja té cada dissabte amb l’arribada dels turistes que, després d’una jornada a pistes, opten per fer l’après-ski en aquest establiment també situat tot just al final de l’estació. De fet, tot i que l’acte de cloenda de la celebració tindrà lloc a la seva mateixa terrassa, el públic que s’espera no és més que «el mateix equip de voluntariat així com membres de l’staff i tota aquella gent que hagi pogut estar implicada al llarg dels dos dies». El major moviment s’espera als establiments situats a les mateixes pistes. 
 
L’optimisme es va esvaint a mesura que un s’allunya del peu del sector el Tarter. Malgrat estar situats a poc més de cent metres, són diversos els hotelers que lamenten que ni tan sols «se’ns hagi tingut en compte a l’hora de planificar les estades dels competidors i els seus equips, així com la gent que els pugui acompanyar». «Aquí s’han limitat a portar un parell de cartells», va denunciar ahir la responsable d’un dels espais hotelers ubicats al Tarter. «Pel cap de setmana en què té lloc tenim gent, però tenim les persones que ja ens venen cada any quan pugen a esquiar o bé parelles i famílies noves, però que en qualsevol cas res no tenen a veure amb la Copa del Món. A nosaltres no se’ns ha tingut en compte perquè no tenim quatre o més estrelles malgrat que les crítiques que rebem són molt satisfactòries».
 
Tampoc no estan gaire per la labor els restaurants de la zona. «Els que vindran, si es decideixen a menjar fora, són els mateixos residents que puguin pujar a veure les curses. La gent que ve moguda per la competició mundial ja té planificada la seva estada i els petits no hi som inclosos». L’optimisme del sector serveis del Tarter, que podria ser presumiblement vist com el que major retorn obtindrà de les visites que s’esperen el darrer cap de setmana de febrer arrossegades per la celebració, a Andorra, d’un acte mundial són, per contra, els més desencisats. L’optimisme és doncs generalment moderat pel que fa al mateix cap de setmana de la Copa. Els ànims pugen en pensar que suposarà un atractiu de cara als qui ho vegin als mitjans.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT