PUBLICITAT

Andorra la Vella

Andorra Airlines aspira als 24.000 passatgers anuals

Els primers vols connectaran amb Madrid, Palma de Mallorca, Porto i París / La companyia començarà a operar amb avions llogats perquè no disposa de llicència

Per LÍDIA RAVENTÓS

Part del públic que ahir va assistir a l’acte al Centre de Congressos.
Part del públic que ahir va assistir a l’acte al Centre de Congressos. | TONY LARA
La companyia Andorra Airlines va presentar ahir el seu projecte per començar a operar amb vols regulars des de l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell a partir de l’abril. L’empresa té previst arribar als 24.000 passatgers anuals, el que suposaria que cada setmana viatgessin 500 persones des d’aquest aeroport. El seu president, Jorge Soriano, va declarar que les xifres són factibles «en la seva globalitat, però no per setmana». És a dir, que confien que en temporada alta com pot ser Setmana Santa, la Puríssima o el mes d’agost, hi hagi un pic de demanda que servirà de contrapartida per aquells vols que es realitzaran la resta de l’any i que «no aniran plens del tot». 
Els primers viatges connectaran amb Madrid, Palma de Mallorca, Porto i París amb vols que tindran lloc com a mínim un cop per setmana. També s’estudia la possibilitat d’incloure Londres en el paquet de destinacions un cop s’obtinguin els permisos que permeten operar fora de l’espai Schengen –que depenen del ministeri d’Interior espanyol. En una segona fase, es volen incloure desplaçaments a Anglaterra, Alemanya, Bèlgica, Itàlia i Holanda. 
 
Tal com va avançar EL PERIÒDIC, l’empresa no disposa de la llicència d’explotació que permet dur a terme serveis aeris. És per aquest motiu que, segons va explicar Soriano, els avions hauran de ser llogats a companyies que sí que disposin d’aquest permís. «Llogarem avions fixes amb contractes mensuals», va apuntar, de manera que «sempre seran els mateixos avions, amb les mateixes tripulacions i pretenem que amb personal propi». També va anunciar que l’objectiu de l’empresa és disposar d’avions propis. En aquest sentit, va informar que la companyia es va constituir el passat 25 de juny i que des d’aleshores estan tramitant amb el ministeri de Foment espanyol la documentació necessària per obtenir un Certificat d’Operador Aeri (AOC) i la seva corresponent Llicència d’Explotació. En tot l’estat espanyol, només disposen d’aquests permisos 21 companyies aèries. 
 
Per ara, l’empresa compta amb un finançament de 45 milions d’euros que els ha de permetre la compra de dos avions nous i de propietat a finals del 2016. En un curt termini de temps, preveuen una ampliació de capital de 60 milions d’euros que donarà cabuda a l’adquisició de la tercera aeronau entre el 2017 i el 2018. Amb tot, el president d’Andorra Airlines va sentenciar que «venim per quedar-nos» i que a finals del 2019 ja disposaran d’un total de cinc avions propis –cal tenir en compte que l’aeroport de la Seu té un màxim d’operativa de sis avions.
 
Soriano també va notificar que la companyia no ha rebut –ni tampoc demanat– cap subvenció econòmica ni per part de la Generalitat de Catalunya ni per part del Govern d’Andorra. Tot i així, va descatar l’implicació de totes dues institucions «quant a la bona comunicació i el suport que ens han donat».
 
Els preus dels bitllets/ L’empresa aèria va anotar que no serà una companyia low cost, sinó que «apostarem per un servei d’atenció personalitzat». Malgrat tot, va afegir, «hem intentat que els preus permetin tenir activitat». Així, el cost per bitllet oscil·larà entre els 102 i els 214 euros per trajecte. Cal tenir en compte també que es tracta de preus base, és a dir, que aquestes xifres representen el cost mínim i que a partir d’aquí el preu final per bitllet es definirà en funció del cost del carburant, entre altres factors. 
Actualment, la companyia està negociant acords de comercialització per tal que els bitllets es puguin adquirir a través de la plataforma digital Amadeus.
 
Sistema GPS/ El director d’aeroports de Catalunya, Jordi Candela, també present a la presentació de la companyia, va voler aclarir quin és l’ús de la tecnologia GPS que permetria operar avions en condicions de poca visibilitat, especialment els mesos d’hivern que és quan hi ha més possibilitat de patir condicions meteorològiques adverses. Segons Candela, aquesta tecnologia no implica cap inversió econòmica, únicament és necessari que s’aprovi l’autorització per aquests procediments. El vist-i-plau, en aquest cas, depèn del ministeri de Foment de l’Estat espanyol. 
 
D’altra banda, també va exposar que per dur a terme vols nocturs cal abalisar la pista, la qual cosa sí que requereix d’una inversió econòmica. En aquest sentit, va subjectar que la Generalitat de Catalunya n’estudiarà la possibilitat sempre i quan hi hagi una demanda suficient que garanteixi un retorn econòmic al territori. 
PUBLICITAT
PUBLICITAT