PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Viladomat i Rogé incentiven el jovent a «empènyer» els seus plans

La CEA organitza una trobada per incentivar els joves amb casos d’èxit

Per M.C.

Viladomat i Rogé conversen amb uns assistents, ahir.
Viladomat i Rogé conversen amb uns assistents, ahir. | Tony Lara
«D’una idea se’n pot fer un negoci». Perseverança, empenta i confiança són les virtuts puntals per assolir l’èxit. Ho assegura un dels dos joves que el vespre d’ahir, convidat per la Confederació Empresarial Andorrana (CEA), va comparèixer a Caldea-INUU per tal d’exposar la seva experiència com a emprenedor: encara no ha celebrat el trienni d’ençà que arrencava Alpify i, no obstant, més d’un milió de persones s’han adherit a l’aplicació de rescat en zones de muntanya que Guillem Viladomat creava quan tan sols comptava amb 24 anys d’edat.
 
Més enllà d’assistir com a simples espectadors, més d’una trentena de persones, la gran majoria joves –i inquiets– estudiants, van tenir l’ocasió de participar de la xerrada sobre els casos d’èxit empresarial on, a més de Viladomat amb Alpify, també va ser present Virginie Rogé, creadora d’un altre exemple de negoci innovador que ha triomfat i que, per contra i segons va manifestar la pròpia fundadora «encara he de créixer molt». L’«ambició» és un dels aspectes cabdals per arribar als punts assumits tant per un com per l’altre cas i tot i tractar-se d’una aplicació mòbil d’una banda i d’una línia de sucs i liquats per a la depuració del cos, d’una altra. 
 
Sovint, el concepte emprenedoria és comprés com quelcom inherent a tecnologia. Si bé pot ser una eina important per a la difusió del negoci, no és imprescindible: «emprenedora també és la persona que munta un restaurant o una botiga». El que sí és imprescindible, però, és «lluitar i creure; d’aquesta manera tot es pot dur a terme», segons va defensar Viladomat, tot animant el jovent –bona part universitari– a perdre el temor al fracàs i «creure en la idea» per tal que els altres hi creguin.
 
«Jo vaig començar tota sola i ara ja som deu persones». Rogé va confirmar la necessitat de confiar en el propi criteri quan sorgeix una idea:. Va destacar, però, la necessitat de «modèstia» perquè «fins no ho provis no saps realment si funcionarà». Poc a poc i bona lletra, en definitiva. 
 
Andorra, punt llançadora/ «És realment difícil exportar, a Andorra; els temes de duana porten molts problemes», va reconèixer Rogé. «Però és un mercat agraït, en què les noves idees tenen acceptació». El Principat és, segons els interventors en la conferència, una ubicació acceptable per a l’empresa d’un negoci, però sempre amb perspectives de projecció internacional: «donar-se a conèixer a l’exterior és important si es vol eixamplar la idea i arribar a metes més llunyanes». Mostra d’això és l’èxit d’Alpify i Dietox a Espanya, totes dues amb projecció a l’exterior. 
Per arribar-hi cal humilitat a l’inici, barrejada amb molta ambició que no pot sortir sinó quan el projecte és presentat per primera vegada a persones que no n’havien sentit parlar però que des del primer moment han de creure en la iniciativa com el mateix emprenedor ho fa. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT