PUBLICITAT

OLIANA

Oliana es rellança com a destí turístic

El municipi acull una nova oficina d’informació a l’avinguda Barcelona, que també s’ha reformat

Per EL PERIÒDIC

La nova oficina d'informació turística d'Oliana.
La nova oficina d'informació turística d'Oliana. | ACN
Oliana, camí del Pirineu és la nova marca que ha creat el municipi per rellançar-se com a destí turístic. El segell forma part d’un projecte que també inclou l’obertura d’una oficina d’informació, la renovació de la pàgina web del municipi i la impressió de papereria informativa. El regidor de turisme d’Oliana, Ricard Pérez, ha explicat a l’ACN que l’objectiu final del projecte és que el municipi esdevingui «un referent turístic al sud de l’Alt Urgell», segons informa Ràdio Seu en la seva pàgina web.

A més, la nova oficina d’informació es concep com «un punt de referència no només del municipi, sinó de tota la comarca». L’espai estarà operatiu d’aquí a tres setmanes ja que només falta col·locar-hi el mobiliari i adjudicar-ne la gestió. Per tirar endavant la iniciativa, Oliana compta amb una comissió integrada per diferents agents de la població, tècnics de turisme, fotògrafs, botiguers i representants d’associacions, entre d’altres. Pérez ha comentat que calia «que tothom aportés les seves idees sobre allò que calia promocionar, que finalment serà el poble, el romànic, el paisatge i la natura».

La nova oficina de turisme tindrà un espai d’atenció al públic, amb els fulletons informatius, i una pantalla en la qual els visitants podran rebre informació audiovisual dels diferents atractius de la zona o de les activitats que s’hi poden realitzar. A l’exterior s’ha instal.lat un panell tàctil que funcionarà les 24 hores i on es podrà consultar el nou portal web de turisme d’Oliana.

A l’interior de l’edifici també s’ha previst una sala de reunions per a les associacions. En aquest sentit, Pérez ha afirmat que la voluntat és que tothom en pugui fer ús i que la trentena d’associacions d’Oliana disposin d’un local «on es trobin i se sentin acompanyats per part del consistori, un lloc on se’ls pugui ajudar i prestar servei».

Finalment, el projecte turístic inclou una pàgina web nova, «amb un nou disseny, molt gràfic, que ha de fer que la gent tingui ganes de parar a Oliana», ha assenyalat Pérez. «Hi haurà molta informació gràfica, amb fotos i vídeos, de manera que sigui més amè preparar la visita», ha explicat Pérez.

El cost de tot el projecte ha estat d’uns 50.000 euros que s’han subvencionat amb els fons FEDER. Mitjançant el projecte s’ha creat la nova marca turística d’Oliana i també la remodelació de l’avinguda Barcelona, la via on s’ubica la nova oficina d’informació turística. La reforma de l’avinguda s’inaugura avui.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT