PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

La nova estació d’autobusos tindrà les andanes més grans

Els empresaris creuen necessari donar més espai a les zones de taquilles, sales d’espera i serveis

Per JOSEP ROMERO

Recreació virtual de la futura Estació d’Autobusos d’Andorra al vial del Prat del Rull de la capital.
Recreació virtual de la futura Estació d’Autobusos d’Andorra al vial del Prat del Rull de la capital. | SFG
L’Associació de Transportistes de Viatgers d’Andorra (ATVA) confia que el Govern inclogui en el projecte de construcció definitiu de la nova estació nacional d’autobusos les seves demandes, que consisteixen en reclamar més espai a les taquilles i a les zones d’espera i de serveis i, alhora, que les andanes siguin més llargues amb l’objectiu que puguin encabir a vehicles més grans per deu andanes.

Després que dilluns passat fos finalment presentat, a grans trets, el projecte als responsables del sector gremial per part dels ministres de Transports, Jordi Alcobé  i d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, ara serà l’Executiu el que tindrà la darrera paraula sobre les peticions dels empresaris que porten ja més de vint anys reivindicant l’equipament.

Aquest pla preliminar recull algunes recomanacions que els transportistes ja van fer arribar en el seu dia i que seran estudiades pels tècnics perquè donin el seu vistiplau definitiu. Per al president de l’ATVA, Gabriel Dallerès, l’espai és «l’adequat, en un lloc cèntric i que satisfà les necessitats del Principat».

Dallères va expressar la seva satisfacció perquè el Govern «ha tingut en compte les nostres observacions i ara restem pendents del dibuix definitiu», tot i que «donem per tancades les negociacions» amb el Govern».
Descartada la ubicació inicial de la zona de Borda Nova a favor del nou espai al costat de les instal·lacions que acolliran la nova seu de la Justícia, al centre de la parròquia d’Andorra la Vella, l’Executiu va decidir tirar endavant la infraestructura que compte ja amb una partida pressupostària en els comptes públics de l’Estat per aquest any . El cost econòmic podria arribar als 500 mil euros per a una superfície de 19.000 metres quadrats.

El Govern va apostar per un emplaçament de l’equipament al futur vial d’unió entre la rotonda de Tobira (o de la Comella) i l’antiga plaça de toros de la capital, que des de fa molts anys és un magatzem de l’Executiu amb especial rellevància per al COEX, Conservació i Explotació de Carreteres.

TERMINIS/ El Ministeri d’Ordenament Territorial licitarà el projecte executiu un cop s’habiliti aquest pressupost que podria estar aprovat el proper mes de febrer pel Consell General.
Si es compleixen els terminis està previst que les obres comencin el pròxim mes d’abril i que s’allarguin fins al mes de setembre i que l’estació estigui operativa la propera temporada d’hivern. H

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT