PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

Calvet recupera la idea del petit tramvia turístic als eixos comercials

El giny elèctric uniria les esglésies de Sant Esteve i Sant Pere Màrtir

Per EL PERIÒDIC

Turistes a l’avinguda Carlemany.
Turistes a l’avinguda Carlemany. | TONY LARA
El cònsol menor d’Escaldes-Engordany, Marc Calvet, va proposar fa tres anys, en plena polèmica pel projecte de conversió per a vianants de l’avinguda Carlemany, la creació d’un petit tramvia turístic que recorregués els eixos comercials. Ara, amb el canvi polític a la corporació d’Andorra la Vella, en què ha entrat DA amb Conxita Marsol i Marc Pons, el cònsol menor escaldenc replantejarà la proposta als seus homòlegs ja que creu que «és una solució boníssima per al Principat».

La seva idea és que el giny elèctric pugui unir l’església de Sant Esteve amb l’església de Sant Pere Màrtir, a la part alta d’Escaldes-Engordany. Segons Calvet, els dos comuns es podrien permetre la instal·lació d’aquest transport, a imatge del de San Francisco, que pot estar controlat per un únic conductor que el faria girar a mà quan arribi al final de la línia.

Tot i desconèixer els terminis que es marca la nova cònsol major de la capital, Conxita Marsol, per inciar el projecte de fer per a vianants una part de l’avinguda Meritxell, Calvet s’ha mostrat convençut que «amb aquest nou equip ho podran fer», segons va explicar ahir a l’ANA.

El cònsol menor d’Escaldes-Engordany, esperarà que el nou equip s’instal·li i «es faci seu el Comú» de la parròquia abans de recuperar la seva proposta de crear un tramvia que recorri els principals eixos comercials entre les dues parròquies de les valls centrals.

La idea es podrà reprendre ara que el consolat de la capital està en sintonia política amb el d’Escaldes, tot i que va afegir que «es pot parlar, però que s’arribi a fer no ho sé». Independentment que s’acabi fent, Calvet considera que «és una solució, assumible per als dos comuns. De moment, però, «la qüestió està només en la fase d’idea» i no s’ha fet cap pas per discutir-la amb comerciants i ciutadans.

La proposta va sorgir fa tres anys, quan es feia el pas de convertir l’avinguda Carlemany en una zona per a vianants, Vivand. En aquell moment es parlava d’un tren petit, que giren els mateixos conductors empenyent, que pugui passar per una zona de vianants «com el que existeix a San Francisco, a l’Estat de Califòrnia».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT