PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

El Grup Regina manté l’oferta de vols a l’aeroport per portar esquiadors

La Generalitat de Catalunya confirma que diferents companyies aèries s’han interessat per operar a les instal·lacions aeroportuàries

Per JOSEP ROMERO

Una avioneta amb la seva tripulació a peu de pista a l’aeroport d’Andorra-Pirineus (esquerra) i la torre de control de les instal·lacions aeroportuàries entre els municipis e Montferrer-Castellbó i Ribera d’Urgellet, a la comarca de l’Alt Urgell.
Una avioneta amb la seva tripulació a peu de pista a l’aeroport d’Andorra-Pirineus (esquerra) i la torre de control de les instal·lacions aeroportuàries entre els municipis e Montferrer-Castellbó i Ribera d’Urgellet, a la comarca de l’Alt Urgell. | Tony Lara
La incògnita sobre el futur de l’aeroport d’Andorra-Pirineus es mantindrà com, a mínim, fins passades les eleccions generals que l’estat espanyol celebrarà el diumenge 20 de desembre. Només manca que el Ministeri de Foment aprovi l’homologació de l’instrumental d’aproximació que és l’eina que permet als aparells poder enlairar-se o aterrar de manera manual quan la mala visibilitat impedeix als pilots maniobrar amb unes mínimes condicions de seguretat.
 
La situació política a Catalunya, hores d’ara amb un govern en funcions, i a l’estat espanyol a les portes d’una cita electoral, estan retardant que les instal·lacions aeroportuàries puguin funcionar amb absoluta normalitat per operar quan la climatologia és adversa.

Sens dubte aquest és un dels impediments que no permet avançar més enllà i un fre per a les companyies aèries i touroperadors que no acaben de decidir-se per oferir vols charter per poder portar visitants a Andorra i al Pirineu, descartant l’opció de volar de forma regular. 
 
ELS PRIMERS /El grup Regina de la Seu d’Urgell que va fer possible l’estiu passat que l’aeroport alturgellenc estrenés els primers vols charter amb destinacions a Madrid i Palma de Mallorca, continua apostant per la infraestructura. 
 
El seu gerent, Alberto Vinseiro, va explicar a EL PERIÒDIC que mantenen la proposta d’organitzar paquets turístics de tres dies per a la Setmana Santa de l’any vinent en forma de quatre trajectes entre la capital espanyola, Palma i la Seu. 
 
L’empresari va assegurar que per tirar endavant la comercialització del producte «ens hem fixat un termini que acabarà abans de la celebració a Madrid de la Fira Internacional de Turisme, Fitur»,una de les més importants d’Europa. 
 
Vinseiro va lamentar la falta d’interès per part de l’Executiu espanyol per l’aeroport pirinenc tenint en compte que no són instal·lacions gestionades directament per l’administració central sinó per la Generalitat, contràriament amb el que succeeix amb les del Prat, a Barcelona. 
 
Tot i així és optimista i creu que una vegada estiguin constituïts els nous governs espanyol i català es podria desencallar la situació amb l’ajut del Govern del Principat que «ha d’estrènyer a l’executiu espanyol perquè pugui fer realitat que l’aeroport ja sigui operatiu al cent per cent amb la homologació corresponent».
 
COMPANYIES INTERESSADES  / El departament de Territori de la Generalitat va confirmar ahir que hi ha varies companyies que han mostrat interès per operar a la infraestructura pirinenca. 
 
Tot i no voler facilitar el nom de les empreses interessades van assegurar que entre aquestes hi són les que mantenen un litigi, Air Andorra i Andorra Airline Flights. Ambdues addueixen una presumpta vulneració de drets comercials donat que tant una com l’altra tenen la intenció d’utilitzar l’aeroport alturgellenc com a base operativa i, a més, mantenen noms comercials molt similars. 
 
AIR ANDORRA / Fonts de l’administració catalana, consultades per aquesta redacció, van assegurar que desconeixen l’afer de la denúncia alhora que ratifiquen sobre Air Andorra els mateixos arguments de mesos enrere. Entre d’altres, van indicar que no tenen constància que la companyia els hi hagi lliurat el document pertinent sobre el pla de negoci del projecte, il·lustrant la viabilitat econòmica i financera del mateix. 
 
En referència al procés d’obtenció de la llicencia de vol (AOC), assenyalen que «l’únic que han mostrat és una sol·licitud de permís d’obtenció d’aquest permís a l’aviació civil portuguesa». Per a la Generalitat el projecte porta més de dos anys apareixent als mitjans, però «segueix sense tenir avions, vols, possibilitat de reserves». A més s’assegura, de forma contundent, que «només té una web no actualitzada i diverses notícies amb premsa en les quals justifiquen el seu fracàs empresarial».
 
També manifesten que existeix el màxim d’interès per arribar a acords amb operadors que fomentin el desenvolupament econòmic del territori. No obstant, creuen que donada la complexitat del sector i la sensibilitat de la matèria, «s’és especialment curós en la tria i selecció d’aquests».En qualsevol cas asseguren que «no arribaran a donar llum verd a projectes de companyies, idees de negoci, plans de negoci voluntariosos o fantasies empresarials».
 
Per la seva part, Vinseiro va acusar a Air Andorra de ser una «pseudo companyia, que té unes oficines fantasmes a Barcelona i que ha fet molt mal a l’aeroport i a la Seu», tot afegint que «les mentides fan més mal que bé». Qui no va voler fer declaracions ahir sobre la situació de l’aeroport va ser l’alcalde de la Seu, Albert Batalla.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT