PUBLICITAT

Hipermotivat per al Dakar

  • El pilot lloa la seva nova KTM 450, que en la primer ral·li de l'any li ha donat el triomf al Marroc, i molta motivació
RAFA MORA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Despres, ahir abans de la roda de premsa a la seu de Nevasa Foto: TONY LARA

El passat cap de setmana Cyril Despres va guanyar el Ral·li del Marroc. Era la seva primera competició de la temporada amb la nova KTM 450 i l’única que farà abans de la gran cita del Ral·li Dakar de Sudamèrica del mes de gener. Amb 2.500km acumulats en sis dies de competició, Despres fins i tot es va posar el mono de treball el dia després per fer més proves i quilòmetres al desert, mentre la resta d’equips i pilots ja volaven direcció als seus respectius països. El pilot resident al Principat està motivat, hipermotivat seria millor dir, i té com a principal objectiu tornar a alçar el trofeu de campió del Dakar, com ja va fer en la passada edició.

Despres va comparèixer davant dels mitjans del país per traslladar les seves sensacions una vegada va arribar al Principat. Físicament es troba bé, i la seva moto l’ha donat un molt bon resultat. «Després d’un any una mica fluix de competició, estic bastant sorprès d’haver guanyat al Marroc, és un bon auguri». Fins a la cita dakariana, el francès es dedicarà a entrenar «a saco», segons va dir -de fet ho farà al Grandvalira Circuit del Pas de la Casa: «És fonamental entrenar allà tres o quatre hores, per l’altitud»- per tenir només dos únics compromisos, i no especialment competitius: primer serà a mitjans de novembre a Buenos Aires per formar part d’una Conferència de Seguretat per als Pilots, per tornar a creuar l’Atlàntic al desembre per ser a Lima a una cursa de Red Bull: la Moto-Taxi, una prova en altitud que comptarà amb la presència dels 200 millors pilots del planeta.

Bona feina / Despres estava satisfet pel treball al Marroc. El pilot va destacar les opcions que va tenir durant tota la cursa, sobretot després que va aconseguir obrir espai respecte dels seus rivals a partir de la tercera etapa. «He pogut seguir el ritme de la resta i també he pogut manar, i amb això ha quedat clar el treball que s’ha fet des d’Àustria amb la moto i que jo he fet per la meva part també aquí».

El resident va destacar que el funcionament de la nova KTM 450 va ser «molt bo», però també va parlar de la pressió per tenir al darrere pilots del potencial de Hélder Rodrigues o Marc Coma, els quals van finalitzar a la cita africana segon i tercer, respectivament. «Coma va tenir problemes, però jo també els vaig tenir, al final crec que tot es va decidir per la navegació, per la gestió de la cursa i del timing en carrera». Despres va destacar que les diferències entre els pilots van ser «de minuts, i no d’hores, i això diu molt». El pilot, pletòric de moral pel triomf, hi va afegir: «A dos mesos per marxar a Buenos Aires al Dakar, jo ja sé que estic preparat».

LA KTM 450, MENYS PESADA / Del que més estava satisfet el pilot francès, patrocinat per Grandvalira i Andbanc, entre d’altres, era del comportament de la nova KTM 450. ««És menys pesada, pesa uns 20kg menys i això quan fas moltes hores de moto es nota i es nota molt». Despres va explicar que la reducció de pes és per una rebaixa en una peça a dintre del motor, la qual en funcionament produïa encara més quilos: «Aquesta peça ara pesa menys, i pel funcionament del motor i la inèrcia que provoca, això fa més pes, però ara, si pesa 20kg menys és com si en realitat fossin 25 o 27kg que ens estalviem».

A més, Despres va lloar les prestacions de la nova KTM, la qual ha patit una important reducció de potència: dels 70CV al 2009 al 52CV actuals. «De velocitat punta va bastant bé, perquè hem agafat els 170km/h, i aquesta ha estat més o menys la mateixa velocitat de la resta de pilots». Abans era de 185km/h. Altre avantatge que té la nova màquina és que es redueix pes també en el dipòsit de benzina: de 38 a 33 litres. Un exemple de la bona resposta de la moto és que en cursa, si Stephan Peterhansel amb un cotxe BMW feia 3h 09min, Despres en moto marcava 3h 06min.

MANTENIR EL MATEIX EQUIP / Despres va parlar també del seu actual equip de treball, el qual es mantindrà com està. Ruben Farias serà el segon pilot, i l’ex-jugador de rugbi i internacional per França, Christian Califano -últim en la passada edició del Dakar- el tercer en discòrdia, no per les seves capacitats de conducció -pesa 120kg- sinó pel que aporta a l’equip. Així mateix, Àlex Antor seguirà lluny de la moto.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT