PUBLICITAT

ANDORRA LA VELLA

Minguillón se suma ara al no a l’heliport

Martí diu que si el Comú no vol no es construirà

Per E. J. M.

El cònsol Jordi Minguillón firma contra l’heliport a la Comella, ahir.
El cònsol Jordi Minguillón firma contra l’heliport a la Comella, ahir. | CdI+LdA
La ubicació de l’Heliport Nacional d’Andorra esdevindrà un dels punts forts de la campanya a les eleccions comunals a Andorra la Vella. El cònsol de la capital, Jordi Minguillón, que aspira repetir en el càrrec com a candidat de CdI + Liberals, va sumar-se ahir al no a l’heliport a la Comella i va posar la seva rúbrica en els formularis de recollida de firmes que ha engegat el veïnat de la Comella. CdI + Liberals van informar que «ratifiquen, conjuntament, que no hi haurà heliport a Andorra la Vella si la ciutadania no el vol».

Fins ara, els residents de la zona s’han manifestat molt indignats amb Minguillón perquè no els havia respost a les seves demandes i per la forma en què es van oferir al Govern els terrenys de la Comella. Amb el posicionament del cònsol s’assegura que, si no el voten, almenys no serà per donar suport a la ubicació de la infraestructura a la parròquia. La resta de candidats –Dolors Carmona (PS), Delfí Roca (SDP) i Conxita Marsol (DA)– ja han dit que estan amb la Plataforma veïnal contra l’heliport a la Comella.

Amb tots els aspirants a cònsol major en contra de l’heliport a la Comella, sembla clar que si el terreny de la capital és, finalment, l’escollit, la infraestructura aèria no s’hi construirà i el Govern haurà de començar de nou tot el procés.

El cap de Govern, Toni Martí, va assegurar ahir, durant la sessió de Consell General, que «si el Comú de la parròquia on es triï el terreny diu que no el cedeix, no es farà, i haurem de buscar un nou emplaçament».

COMELLA I ENGOLASTERS / Responent a les interpel·lacions presentades pel conseller liberal Jordi Gallardo i la consellera socialdemòcrata Rosa Gili, el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, va recordar que va ser el Comú d’Andorra la Vella que va oferir al Govern vuit emplaçaments a la Comella per construir l’heliport i l’Executiu en va aportar dos més: un de FEDA a Engolasters i el de la Borda Vila, a prop de la frontera. Els experts en aeronàutica francesos contractats pel Govern van preseleccionar les dues millors ubicacions: la Comella i Engolasters, que van obtenir notes de 17 i 16 sobre 20, respectivament.

Alcobé va insistir que encara no hi ha res decidit i que el terreny escollit, finalment, també podria ser el d’Engolasters o cap dels dos. Tot depèn dels cinc informes complementaris exigits pels especialistes: un hidrològic; un sobre els accessos, moviment de terres i obra civil; un operacional d’alçada; un urbanístic, i un d’acústica o empremta sònica. Amb tota la documentació, els experts contractats hauran de dictaminar si un dels dos terrenys compleix els requisits d’idoneïtat per acollir l’heliport. Amb tot, si la decisió final és la Comella, tota la feina quedarà en no-res.

En el que sí estan d’acord totes les forces polítiques és que el país requereix d’un Heliport Nacional d’Andorra, però ningú el vol a prop i molt menys tenir la ciutadania en contra. Martí també va recordar que «la Massana té heliport, però no pot ser nacional, i s’ha de solucionar perquè també molesta».


D'ALTRES QÜESTIONS TRACTADES AL CONSELL GENERAL

Un recinte de 8 milions per acollir grans esdeveniments

El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va confirmar ahir que hi ha el projecte de construcció d’un recinte de grans dimensions per acollir grans esdeveniments, com l’espectacle del Cirque du Soleil, concerts com el d’Elton John i congressos d’alt nivell. L’equipament costarà 8 milions d’euros, que es pressupostaran en els tres pròxims exercicis: 1,5 milions el 2016, 5,4 milions el 2017 i un milió el 2018. La previsió és que l’any que ve es convoqui el concurs d’idees, s’adjudiqui l’obra i s’inicia la construcció, i que durant el 2014 s’executi la totalitat dels treballs. Torres va comentar que s’han avaluat sis o set ubicacions, d’uns 10.000 metres quadrats, que han de ser cèntriques, ben comunicades i amb aparcaments a prop.

El projecte de l’edifici The Cloud s’amplia en 5.000 m2

El Govern està negociant amb el Comú d’Andorra la Vella l’aprofitament del subsòl de l’entorn de l’edifici The Cloud, per tant, el projecte s’amplia amb 5.000 metres quadrats més per disposar d’espai per a un aparcament amb capacitat per a 40 vehicles, més espai per  a la circulació de vianants i ubicar-hi d’altres serveis de The Cloud. La parcel·la on s’aixecarà The Cloud, propietat del Govern i Andorra Telecom, ocupa 11.000 metres quadrats, i si es tanca el conveni amb la corporació de la capital ocuparà un total de 16.000 metres quadrats. El cost de The Cloud s’ha calculat en 35,5 milions d’euros. L’edifici es construirà per fases: l’any que ve s’enderrocaran els immobles actuals i l’edifici s’acabarà de construir el juny del 2019.

Les transferències comunals es mantenen en 54,6 milions

El cap de Govern, Toni Martí, va recordar ahir que l’any que ve les transferències als comuns es mantindran en 54, 6 milions d’euros, la mateixa xifra d’enguany ja que s’han congelat. Martí, però, no ha revelat si la congelació es mantindrà per al 2017 tot i que ha admès que «potser es podrà revisar». El que sí farà és revisar els criteris de repartiment de les transferències entre parròquies. Actualment, la xifra global es reparteix segons tres criteris: 50% a parts iguals, 35% segons la població i 15% segons l’extensió territorial.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT