PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

Viasona, l’enciclopèdia digital de la música en català, vol créixer

La pàgina web s’amplia i busca fons mitjançant el micromecenatge

Per EL PERIÒDIC

Imatge promocional de Viasona.
Imatge promocional de Viasona. | EL PERIÒDIC
Viasona és un projecte nascut l’any 2010 que consisteix en una gran enciclopèdia digital de la música en català que recopilés tota la música de la història en un sol web. Cinc anys després, Viasona ha sumat més de 3.250 grups, més de 7.000 àlbums, més de 55.000 cançons, més de 5.000 portades, més de 400 blogs, més de 16.000 àudios i més de 22.000 vídeos. Ara, Viasona vol seguir creixent i ha iniciat una campanya de micromecenatge a la plataforma TotSuma (‘www.totsuma.cat’).

Els impulsors de Viasona, l’empresa Tirabol Produccions, intenta recaptar 7.500 euros com a part del pressupost que farà falta per permetre consolidar les reformes necessàries a la pàgina. La iniciativa compta amb el suport i la col·laboració d’algunes de les principals discogràfiques catalanes i de diferents festivals musicals, grups de música i altres entitats de referència cultural.

La nova pàgina vol centrar el seu creixement en tres grans eixos: l’estructura, amb un nou disseny de tecnologia responsive, adaptable a tots els dispositius (PC, tauleta i mòbil);  la integració, ampliant els serveis musicals vinculats, afegint noves plataformes musicals com Deezer o Google Play als serveis musicals existents, com Spotify, Youtube, iTunes o Amazon; i les seccions, ampliant la pàgina actual amb una nova secció d’actualitat informativa musical i cultural, i una altra secció d’agenda musical interactiva, que dotin Viasona de més contingut, no lligat únicament a la introducció de noves lletres. També es podrà creuar informació de valor afegit entre les diferents seccions de la pàgina de manera automàtica.

Els donatius van dels 10 als 500 euros i segons la quantitat aportada el sumador rep una recompensa.  De moment, el projecte Viasona ha recollit uns 2.000 euros d’una cinquantena de mecenes. La campanya està oberta durant 26 dies més per aconseguir els 7.500 euros necessaris per acabar el projecte.

El servei suma una audiència mitjana de més de 100.000 usuaris únics mensuals, convertint Viasona en el principal web de música en català a la xarxa. El cercador intel·ligent permet localitzar la cançó, el disc, el grup o l’intèrpret desitjat per any, per discogràfica, per ciutat o per paraula.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT