PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

1r Smart Congress per captar inversió estrangera

Minguillón considera que el país seria un bon laboratori de proves

Per E. J. M.

Presentació de l'Andorra Smart Congress, ahir a Banc Sabadell.
Presentació de l'Andorra Smart Congress, ahir a Banc Sabadell. | ANA/M.T.
L’organització de la primera edició de l’Andorra Smart Congress espera tancar un important volum de negoci ja que del seu èxit en dependrà la continuïtat. De moment, hi ha una segona edició prevista per al pròxim abril però «se’n faran tantes edicions com calgui mentre es tanquin negocis», va assegurar ahir el director del congrés, David Mármol. L’esdeveniment el produeix Vitalmedia amb el partenariat de 24 empreses i/o institucions nacionals i internacionals, una xifra que s’espera doblar per a la segona edició. Un dels principals patrocinadors és Banc Sabadell.

El congrés, que tindrà lloc el 29 de setembre a l’Andorra Park Hotel i que és d’assistència lliure –prèvia inscripció al web ‘www.andorrasmartcongress.com’–, abordarà les oportunitats d’Andorra com a smart country, és a dir, per captar empreses candidates a la inversió estrangera.

Un smart country –o una smart city– és un país o una ciutat que treballa amb les noves tecnologies en l’àmbit econòmic, medi ambiental, sostenibilitat, tractament de residus, mobilitat, etcètera. De fet, el cònsol major d’Andorra la Vella, Jordi Minguillón, va insistir que «la mida d’Andorra és idoni per ser un laboratori d’smarts que després es poden implementar en grans ciutats». El cònsol va oferir la capital per «laboratori de proves» i testar iniciatives tecnològiques.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT