PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El primer bus híbrid a Andorra estalviarà un 15% de combustible

La iniciativa sostenible reduirà les emissions de CO2 i l’utilització de materials fòssils no renovables

Per ESTEFANIA GRACIA

Presentació del primer bus híbrid d’Andorra amb els representants polítics i integrants de la iniciativa.
Presentació del primer bus híbrid d’Andorra amb els representants polítics i integrants de la iniciativa. | TONY LARA
Avui es celebra el Dia Internacional de la Preservació de la Capa d’Ozó. Per commemorar aquesta data, molts Estats membres de l’Organització Nacions Unides (ONU) han programat diversos actes i esdeveniments per conscienciar la població sobre la importància de preservar el medi ambient. En aquest context, i sumant-se a un món més sostenible, Andorra va presentar ahir el primer bus híbrid del Principat. Amb la introducció d’aquest vehicle, es podrà estalviar fins a 26 tones d’emissions de CO2 a l’any respecte d’un de normal, segons ha indicat RTVA. A més, l’autobús consumeix un 15% menys de combustible, tot i que aquesta dada «depèn molt de com el conductor porti l’autobús», així ho va afirmar ahir el representant del Consell d’Administració de la Cooperativa Interurbana Andorrana, Joan Ros,en la presentació del vehicle híbrid. Per aquest motiu, s’està formant als conductors, «perquè portin l’autobús de la forma més eficient possible» va remarcar Ros.
 
Per la seva part, el ministre d’Administració Pública, Transport i Telecomunicacions, Jordi Alcobé,va voler remarcar durant la presentació que aquest és un «fet important , perquè demostra la voluntat de col·laborar en una nova forma de mobilitat sostenible, amb autobusos de zero emissions, gens sorollosos i molt mes integrants a l’entorn». El ministre també va destacar que tenir un vehicle d’aquestes característiques a Andorra «és realment un canvi per la companyia i el país». 
 
Tot i que per ara només es compta amb un autobús híbrid –que s’assignarà a la línia 1 d’Escaldes-Engordany/Sant Julià de Lòria– Alcobé va assegurar que el Govern d’Andorra vol apostar per aquest tipus de tecnologia i vehicles, i «ho tindrem present per les properes concessions de transport públic interurbà que es faran durant el següent semestre». En aquest aspecte, Ros va destacar que les empreses «han de mirar pel medi ambient, però també s’ha de mirar que siguin sostenibles, perquè si no, no té sentit». 
Un altre dels sectors que es vol impulsar és el de l’automòbil elèctric, un projecte que segons el ministre, es presentarà aviat. A més, el pla que es prepara «serà molt ambiciós en tots els sentits», ja que es considera que aquest tipus de vehicles tenen cabuda tant com a utilitaris, com per al transport comercial i de passatgers, va afirmar Alcobé. Qui també va remarcar que Andorra «és un país de mides idònies per poder circular amb vehicles elèctrics, i es necessita un pla d’accions per poder portar aquestes iniciatives». De la mateixa manera, Andorra participarà aquest desembre en la convenció de París de la ONU –on es farà la 21a Conferencia de les Parts de la Convenció Marco de Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic (COP 21)– per defensar el postulat de les accions que s’estan fent en l’àmbit del canvi climàtic.
 
El vehicle híbrid / L’autobús es mou impulsat per un motor dièsel de baix consum i dos motors elèctrics d’alta eficiència, d’una manera combinada i convenientment part de l’energia cinètica del vehicle durant la frenada, transformant-la en energia elèctrica, que s’utilitzarà posteriorment durant l’arrencada. 
 
La reducció del consum es maximitza quan el conductor aplica les bones pràctiques de conducció eficient, les quals té a la seva disposició en el quadre de comandament. La utilització del transport públic en substitució del vehicle privat redueix l’emissió de gasos a l’atmosfera. La implementació d’aquest vehicle híbrid en lloc d’un de convencional encara reduirà més les emissions de CO2 i de partícules. També disminuirà el consum de combustible fòssil, un recurs natural no renovable. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT