PUBLICITAT

L'adaptació del Codi de Duana a la normativa europea arriba al Consell

  • El projecte de llei preveu la figura de l'operador econòmic i un sistema de gestió de riscos
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Vehicles del cos de Duana a la duana hispanoadnorrana Foto: ORIOL LLAURADÓ

La Sindicatura va admetre ahir a tràmit el projecte de llei de modificació de la Llei del Codi de Duana, tramès pel Govern, i que té per objectiu adequar el text a les noves mesures de seguretat exigides per la normativa comunitària. Així, entre altres qüestions, el projecte de llei preveu la creació de la figura de l’operador econòmic i la implantació d’un sistema de gestió de riscos per dur a terme controls duaners en matèria de seguretat.

L’exposició de motius del projecte de llei posa de relleu que la Unió Europea ha aprovat un sistema de gestió de riscs comú i l’obligatorietat de presentar amb antelació les informacions relatives a les mercaderies que han d’entrar o que han de sortir del territori comunitari. Aquesta anticipació en l’enviament de dades permet un tractament anticipat mitjançant noves eines en la gestió de riscs i la millora de la seguretat del territori. Aquestes noves disposicions entraran en aplicació a la Unió Europea l’1 de gener del 2011. A més, la Unió Europea ha previst simplificacions a tots els operadors que obtinguin l’estatus d’operador econòmic autoritzat després d’haver acreditat que compleixen determinats criteris de seguretat i presentar garanties de control.

Per tot plegat, el Govern ha considerat oportú adoptar disposicions en matèria de controls i de seguretat per millorar i agilitzar els intercanvis de mercaderia entre la Unió Europea i Andorra, amb la voluntat d’harmonitzar la legislació nacional amb la legislació comunitària i poder establir un reconeixement mutu de la normativa.

Els criteris per a la concessió de l’estatus d’operador econòmic autoritzat inclouen un historial satisfactori de compliment dels requisits duaners; un sistema eficaç de gestió dels registres comercials i dels registres de transport, que permetin controls duaners apropiats; acreditar una solvència financera; i quan siguin d’aplicació, uns nivells de seguretat apropiats.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT