PUBLICITAT

Els creuers pel Mediterrani són aquest estiu els viatges estrella

Les agències observen un lleuger increment en les vendes respecte al 2014

Les vacances tenen aquest estiu un destí que sobresurt per sobre de la resta per part dels andorrans i residents: els creuers pel Mediterrani. Segons la presidenta de l’Associació d’Agències de Viatges d’Andorra, Cristianne Pablo Mora, cada vegada aquesta forma de viatjar compte amb més adeptes per diferents raons, entre elles, la competència cada cop més grans de les companyies, un preu relativament assequible per a totes les economies, un servei molt complert i una forma de transport alternatiu pels que no els hi agrada l’avió. 
 
A més també cal afegir el factor que el port de Barcelona estigui prop del Principat i que sigui un punt estratègic d’arribada i sortida de la major part de l’oferta de creuers del Mediterrani. Per a Pablo Mora aquesta forma de fer vacances ha deixat de ser «un producte elitista generant un gran moviment turístic a l’estiu». 
La segona destinació que compta amb més volum de vendes se situen entorn als països del Mediterrani nord com ara Itàlia, Grècia o Croàcia. En canvi la tendència segueix anant a la baixa pel que fa a altres indrets de la zona com poden ser Egipte o Tunísia. Aquest últim país ja havia notat de manera considerable una davallada de visites no només de turistes en general sinó de creuers en particular, després dels atemptats del Museu del Bardo al mes de març. A més, els atemptats dels últims dies, que han acabat amb la mort de 38 turistes a la localitat de Susa, també seran clau en el futur turístic del país nord-africà. L’autor de la massacre, Saifeddine Rizgui, va disparar contra els banyistes estrangers que eren a la platja d’aquesta ciutat. 
 
Tot i així uns dels destins que encara manté un mínim nivell de demanda és el Marroc. A banda, les estades als Estats Units continuen «tenint tirada»i una que comença a despuntar per «la curiositat que genera»són la dels Emirats Àrabs. 
 
És també significativa la pràctica desaparició de les estades a les costes espanyoles. Segons Pablo Mora el fet estaria estrictament vinculat a una clientela mitjana o baixa que «ha substituït aquesta mena de viatges per viatges amb familiars o amics».
 
Agències de viatges / Tot i que Internet ha anat guanyant terreny en la compra d’un viatge, les agències continuen sent el punt de trobada per a molts clients. Pablo Mora va indicar que afortunadament són moltes les persones que segueixen «fent confiança als professionals» pels valors afegits que les agències de viatge donen com ara «l’assessorament, un seguiment personal o el tracte directe amb el client» que s’assegura la tranquil·litat que «ens ocupem de pràcticament de tot des del moment de la venda del viatge». El perfil del client correspon «a una persona més gran de 30 o 35 anys». Els més joves «ni els veiem» perquè opten per fer les reserves mitjançant l’ús de les noves tecnologies.
 
Més implicació de l'administració / Pablo Mora va demanar a les institucions andorranes una major implicació alhora de contractar agències de viatges andorranes i «no anar a buscar les de fora ja que es tracta d’una qüestió de consciència com obligació ètica del país». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT