PUBLICITAT

ANDORRA LA VELLA

L’Andorra Shopping es consolida i el pròxim tindrà molt de ‘look’

La campanya d’enguany assigna diversos conceptes estètics a cadascun dels sis eixos comercials del país

Per JOSEP ROMERO

Una màquina de cosir situada a l’avinguda Carlemany durant la passada edició de l’Andorra Shopping Festival.
Una màquina de cosir situada a l’avinguda Carlemany durant la passada edició de l’Andorra Shopping Festival. | TONY LARA
La pròxima edició de l’Andorra Shopping Festival, que se celebrarà entre el 9 d’octubre i l’1 de novembre, jugarà amb el concepte estètic del look, «diferents mirades del país des d’un punt de vista elegant i exclusiu en tot el referent a les compres», segons va explicar el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació ahir als representants del sector comercial de les línies estratègiques de la campanya de tardor.

El motiu comercial anterior amb el lema Una història que comença en blanc se substitueix ara per un nou producte també estrictament vinculat al disseny. Cadascun dels sis eixos comercials del Principat tindrà un look determinat en funció de les tipologies dels establiments: al Centre Històric d’Andorra la Vella se li ha assignat el look Boho chic; a l’avinguda Meritxell, l’Ethnic Craft; a Riberaygua- Travesseres, el Modern Farmer; a les botigues del Fener Bulevard, el Neo Romanticism; a Vivand, el New Mod, i l’Sport Casual per a la resta de zones comercials, com Canillo, Encamp-Pas de la Casa , Ordino, la Massana i Sant Julià de Lòria.

Aquesta serà una de les principals novetats d’un esdeveniment «consolidat» i que arriba a la seva tercera edició amb l’objectiu de mantenir la mateixa filosofia: «Andorra és una destinació de compres» i cal aconseguir «la màxima implicació dels comerciants ja que és la clau principal de l’èxit». Budzaku va puntualitzar que «a diferència de la passada edició, la campanya de la pròxima edició és oberta i no es demana l’adhesió dels establiments».

Seguin aquesta línia, la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS) ha volgut participar a l’esdeveniment amb l’organització d’una masterclass sobre aparadorisme que s’impartirà el 22 de juliol i uns tallers formatius específics entre el 14 i 18 de setembre per aprendre a decorar els aparadors. Cada comerç decorarà el seu aparador segons el look que li correspongui per la seva ubicació i el millor rebrà com a premi un circuit turístic per Europa. El president de la CCIS, Marc Pantebre, va ressaltar que «l’Andorra Shopping és la festa del comerç del Principat i de demostrar que som un país de compres».

ACCIONS DE DINAMITZACIÓ/ Les accions de dinamització paral·leles a la decoració dels aparadors comptaran, entre d’altres, amb la iniciativa  The new look, que consistirà en la instal·lació de diferents envelats, entre ells, un de dedicat a la realització de tallers de maquillatge. Un altra proposta serà Music live, la música en directe que es podrà escoltar pels carrers més cèntrics.
D’altra banda, les famílies i la canalla també tindran el seu espai dins del festival, el Lookids, amb una programació d’activitats culturals i lúdiques, com un taller de màscares i dos espectacles: El Petit Príncep i L’harmonicista.

L’Art Shopping al carrer seguirà fidel a la cita comercial «gràcies als bons resultats que va donar els últims dos anys», amb la participació activa d’alguns artistes andorrans. Entre les activitats previstes hi ha, per exemple, la confecció de diversos tipus de barrets, cortines, (decorant el pont de París), mitges i mitjons, pinces per estendre la roba, bobines de fil i llana i l’espai De passeig amb botes i sabates.

El sector de la gastronomia estarà representat un any més a través de l’Andorra a Taula, que es farà coincidir en el calendari amb l’esdeveniment comercial tot i que, en aquesta ocasió, s’allargarà uns dies més. Sota el paraigües del Lookcooking s’oferiran «tapes amb estil».

Andorra Turisme posarà a disposició dels comerciants dues vies per poder promocionar-se: d’una banda, la pàgina web institucional, www.visitandorra.com, i, d’altra banda, l’aplicació mòbil Andorra Go!.
L’objectiu principal de la tercera edició de l’Andorra Shopping Festival és consolidar el país com a una destinació de compres, intentar sumar en vendes i pernoctacions i desestacionalitzar el turisme.

PRESSUPOST/ Per a la campanya d’enguany s’invertiran uns 700.000 euros, una xifra que, fins i tot, podria ser inferior, segons va admetre Budzaku. El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va manifestar que és «difícil mantenir-se a la glòria» i, per tant, el repte de la pròxima edició «no és fàcil». Per això, Camp va demanar als comerciants el seu suport «ja que el d’Andorra Turisme ja el tenen».

El ministre va lloar els esforços que es van fer durant la legislatura passada, com, per exemple, amb l’ampliació dels horaris comercials, les campanyes realitzades lligades al comerç, la regulació del calendari de rebaixes o les accions promogudes per algunes associacions de comerciants com La Nit de Copes al Centre Històric, la Nit Vivand o les accions comercials realitzades al Pas de la Casa. L’objectiu és «transmetre la percepció als visitants que comprar a Andorra és una experiència motivadora».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT