PUBLICITAT

LA SEU D'URGELL

L’aeroport de la Seu s’enlairarà amb vols comercials mig plens

El director del Grup Regina acusa al govern d’Andorra de no voler apostar per aquest medi de transport

Per JOSEP ROMERO

Una avioneta en la pista de les instal·lacions de l’aeroport de la Seu-Andorra, a la comarca de l’Alt Urgell
Una avioneta en la pista de les instal·lacions de l’aeroport de la Seu-Andorra, a la comarca de l’Alt Urgell | Tony Lara
El proper  18 de juliol s’enlairaran des de l’aeroport de la Seu els primers vols comercials rumb a Madrid i Palma de Mallorca. Si el ritme de reserves actual es manté, aquestes serien les úniques dues destinacions que comptarien, hores d’ara, amb un mínim nivell d’acceptació entre els clients, emmarcades dintre dels 4 paquets turístics oferts pel Grup Regina, l’operador amb seu a la capital alturgellenca que va decidir apostar per les noves oportunitats turístiques que ofereix el Pirineu català i Andorra. 
 
Tot i la voluntat per obrir camins que permetin aconseguir la rendibilitat futura de les instal·lacions aeroportuàries, el director de la companyia, Alberto Vinseiro, va explicar que, fins al moment, s’han venut una trentena de places amb destinació a Palma, el que representa un 12% del total, i una xifra semblant per viatjar a conèixer el Madrid Gastronòmic (10%). En el cas del Madrid -Andorra el nombre de reserves se situa als voltants del 10%. 
 
Tot plegat fa pensar que difícilment s’arribi a cobrir el 70% de l’operativa com es pretenia en un primer moment. Vinseiro dóna per fet que «acabarem perdent un 20% més del calculat» i la previsió és assolir ara una xifra no tan ambiciosa que estaria entorn al 50%. Per tant s’allunyarien els 1.100 turistes que inicialment s’estimava podrien desplaçar-se en aquests primers viatges. En cas que no s’arribi a omplir els paquets de Madrid, 15 dies abans s’oferiran les places d’avió a un preu de 75 euros.

Volar sí o sí
 
Tot i que els percentatges de viatgers fossin inferiors a les previsions «no ens tirarem enrere i demostrarem que es pot volar des de la Seu». No és fàcil: a la decisió de viatjar en el darrer moment cal afegir «la desconfiança d’una part de la ciutadania que es pregunta si realment és segur que volarem després d’anys d’incertesa». En aquest sentit va puntualitzar que «malgrat no està exultants no som pessimistes perquè érem conscients del risc que assumíem des del primer moment».  
 
El responsable de la companyia va reiterar que la idea és «crear l’embrió perquè siguin els grans touroperadors els que plantegin el potencial que té l’aeroport alturgellenc i facin la comercialització adient». Amb tot, després d’aquesta prova pilot, es plantegen ampliar els serveis a Lisboa i Galicia al considerar que no són operacions que suposin alt nivell de risc ja que «portar per exemple 50 persones de la Corunya a esquiar a l’hivern no resulta massa complicat».
 
Per a Vinseiro la viabilitat de la infraestructura passa per acollir vols de territoris que no formen part de l’espai Schengen, «el que permetria  arribar sobretot als mercats d’hivern».

Manca de suport
 
Vinseiro es mostra especialment crític envers «la manca de suport per part del govern d’Andorra» del que diu «no hi creu en l’aeroport com a mitjà de transport». Va anar més enllà tot afirmant que «l’únic que els interessa és una instal·lació que figuri en el mapa». A més es va preguntar «fins quan Andorra està disposat a assumir les pèrdues generades per l’aeroport» tal i com estableix el conveni signat amb Catalunya segons el qual, el Principat aporta el 50% del dèficit d’explotació de la infraestructura, fins a un  màxim de 300.000 euros, així com una part variable en funció del nombre de passatgers que arribin en vols comercials. H
 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT