PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

La Nit Vivand s’ampliarà a les avingudes Meritxell i Riberaygua

Les associacions de comerciants i el Comú de la capital traslladen les seves demandes al Govern

Per JOSEP ROMERO

Un nombrós grup de persones passegen per l’avinguda Carlemany a la darrera edició de la Nit Vivand
Un nombrós grup de persones passegen per l’avinguda Carlemany a la darrera edició de la Nit Vivand | Tony Lara
La pròxima edició de la Nit Vivand que tindrà lloc el proper 10 d’octubre podria comptar també amb la implicació i participació dels comerciants de l’avinguda Meritxell i de la zona de Riberaygua- Travesseres de la capital. La consolidació edició rere edició d’aquesta acció dinamitzadora del comerç i la restauració de l’avinguda Carlemany ha permès que les diferents entitats que agrupen a la resta de zones comercials hagin plantejat al Comú d’Andorra la Vella l’opció d’afegir-se. 
 
Des de fa unes setmanes les entitats de botiguers i els representants de la mateixa corporació  mantenen negociacions per concretar quines seran les propostes que tenen previst duu a terme per a aquella jornada. Fins i tot han enviat una carta al ministre de Turisme, Francesc Camp, demanant l’ajut de l’executiu en l’activitat. 
 
El vicepresident en funcions de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra, (FACA) Antoni Miralles, va assegurar que l’objectiu és «no quedar despenjats de totes aquelles accions dinamitzadores que es fan en el sector comercial i que són promogudes des del Govern». 
 
Actualment hi ha diferents propostes recollides en un pla de treball en el que caldrà definir si s’opta per un tipus d’actuació més tradicional com ara, per exemple, les promocions internes de cada establiment amb música al carrer, o bé cercar altres més innovadores i alternatives. 
 
Miralles va avançar alguna de les propostes que estan sobre la taula, entre elles la que contempla la celebració d’una Fira de la Cervesa o la d’un esdeveniment de menjar de carrer en espais urbans conegut com a Street Food. Per a Miralles és important que els comerciants «hagin començat  a despertar i a involucrar-se cada vegada més perquè que és la única forma de tirar endavant».
 
D’aquesta manera els establiments de Meritxell i Travesseres se sumarien als comerços de l’avinguda Carlemany – des del carrer de la Unió fins a la part alta- i els carrers adjacents oferint accions de dinamització fins a les 12 de la nit. 

Ampliar el nombre d'accions
 
El representant gremial va explicar que l’èxit de les accions promocionals «sempre ha d’estar composta per tres ingredients: les promocions, el menjar i la beguda». Un conjunt d’iniciatives que comencen cada vegada a ser més nombroses al Principat per atraure al màxim número de compradors. 
 
Miralles va anunciar que les entitats que apleguen als botiguers i hotelers es plantegen ara la possibilitat de celebrar accions dinamitzadores per barris amb l’objectiu de realitzar-ne «una per cada canvi d’estació». El cost econòmic pels propietaris «no té perquè ser molt elevat» tenint en compte que aquests només han d’assumir la part de la dinamització del seu negoci «en funció del seu pressupost». Per la seva banda, els comuns es fan càrrec de les despeses derivades de la difusió i comunicació dels esdeveniments amb la complicitat també del Govern que n’aporta una part. 

Organització de Vivand 
 
Per a l’edició del mes d’octubre vinent el Comú d’Escaldes-Engordany espera que ja sigui la futura associació que agruparà els diferents agents econòmics de la parròquia – comerciants, hotelers i restauradors – la que organitzi la Nit Vivand. La corporació manté reunions amb aquests col·lectius  per estudiar la proposta d’estatuts. Les trobades amb els botiguers són amb els comerciants de la part alta de Vivand i del seu entorn, de la part mitjana i de la part baixa. 
 
L’avinguda Carlemany, un dels principals eixos comercials del Principat, és des del 2013 una zona per a vianants que agrupa uns 200 comerços, restaurants i hotels. Dins l’eix comercial hi ha l’Illa Carlemany, premiat com el millor centre comercial petit d’Europa el 2012, amb més de 70 comerços i establiments de restauració al seu interior. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT