PUBLICITAT

Satisfacció moderada per l'afluència durant el pont

  • L'ocupació hotelera supera el 80% i els comerços igualen la festivitat del 2009
clara garnica
escaldes-engordany

Periodic
Cua de vehicles i de visitants al carrer de la Unió, aquest dilluns Foto: TONY LARA

el pont del Pilar, que aquest any s’ha allargat un dia més respecte a l’any passat, va tancar-se ahir amb un resultat satisfactori per part dels comerços i els hotelers del Principat. Les valoracions de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra (FACA) i de les associacions hoteleres (UH i AdHA), van ser positives, tot i que contingudes. Els preus baixos de les pernoctacions i la disminució de la despesa dels visitants van ser els punts exposats per les dues parts per moderar les bones sensacions que ha deixat aquesta festivitat espanyola.

Juan Antonio Azurmendi, portaveu de l’AdHA i la UH, va informar que durant el cap de setmana l’ocupació dels hotels del país va situar-se entre el 80 i el 100%. Entre setmana, dilluns es va mantenir la tònica i ahir la xifra va baixar, ja que molts espanyols van preferir escurçar un dia el pont «tenint en compte la crisi i el fet que alguns aragonesos optessin per celebrar la seva festa a casa», va manifestar Azurmendi. La plena ocupació es va produir sobretot a les parròquies centrals.

En relació a l’any passat s’han superat les reserves, tot i que cal tenir en compte que el pont del Pilar del 2009 va tenir un dia menys, «hem tingut dos dies magnífics i l’any passat vam tenir un dia bo», va exposar el portaveu dels hotelers.

Malgrat les bones xifres, Azurmendi va lamentar que les nits d’hotels es venguessin a uns preus «molt baixos». Segons el portaveu, «si haguéssim sabut que tindríem aquesta demanda hauríem pogut aprofitar millor els preus». Davant aquesta situació i cara els propers ponts els hotelers no descarten pujar les tarifes, tot i que Azurmendi ho va supeditar a la situació d’oferta i demanda que hi hagi en cada cas.

AFLUÈNCIA ALS COMERÇOS/ Per la seva part la FACA, de la mà del seu vicepresident, Toni Corominas, va explicar que el pont ha estat «a l’alçada del de l’any passat» i que en línies generals les vendes han estat elevades. Malgrat el nombre de transaccions, però, la despesa final de cada visitant no ha estat la desitjada pels comerciants. Corominas va explicar que el turista espanyol és un dels més afectats per la situació de crisi econòmica global i que gasta molt menys que en anys anteriors.

Pel que fa a la distribució de les vendes per dies, aquestes van ser especialment elevades durant el dissabte, «la resta de dies han estat importants però no tant espectaculars com el dissabte», va explicar Corominas.



Per a més informació consulti l'edició en paper.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT