PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

Andorra, possible zona d’impacte de la Progress

L’aparell, que està previst superi l’atmosfera demà, es desintegrarà i només algunes petites peces cauran al terra o a la mar, segons l’ESA

Per EL PERIÒDIC

El gràfic amb les línies que marquen les possibles zones d’’impacte.
El gràfic amb les línies que marquen les possibles zones d’’impacte. | EL PERIÒDIC
Entre les 00.23h i les 20.55h de demà divendres està prevista la reentrada de la nau Progress M-27M en la Terra. La nau gairebé es desintegrarà en contacte amb l’atmosfera, però algunes de les seves peces cauran a terra ferma o a la mar. Entre els possibles llocs que hi podria rebre l’impacte trobem Andorra, que segons les línies d’afectació que ha detallat la l’Agència Espacial Europea (ESA), s’inclou en un marge bastant ample que inclou la costa de Catalunya, i la franja mediterrània de la península Ibèrica.

L’aparell Progress va quedar a la deriva després de patir uns problemes tècnics i finalment, segons l’agència Roscosmos, no està clar on serà el lloc exacte de l’impacte. Segons aquests, «només uns petits trossos d’elements estructurals podrien arribar a la superfície del planeta». En tot cas, les possibilitats d’un impacte són escasses, i més encara que puguin afectar la població. De fet, l’ESA va recordar els passats dies que en sis dècades de vols espacials, «cap persona ha estat colpejada» per cap element d’una d’aquestes naus. L’ESA va voler deixar clar a través del seu blog que el «risc en terreny de qualsevol persona és extremadament petit».

Aquesta nau, no tripulada, va ser llançada el passat dimarts per abastir d’aliments, oxigen i altres subministres a l’Estació Espacial Internacional. El pes de l’aparell és de 7,28 tones, i està compost per tres blocs, un d’ells ple de combustible. Segons va informar la Força Aèria dels Estats Units, al voltant de la nau hi ha mig centenar de ferralla que va soltant, així com la part superior del coet Soyuz que la va portar a l’òrbita.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT