PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Llargues cues a les portes de BPA

Centenars de clients s’aglutinen a les oficines per treure els diners el més aviat possible

Per ESTEFANIA GRACIA

Cua dels clients de BPA esperant a les portes de l’oficina central, ahir.
Cua dels clients de BPA esperant a les portes de l’oficina central, ahir. | TONY LARA
Els caixers automàtics i oficines de l’entitat es van veure ahir saturats en el moment en què va començar a córrer la veu que l’INAF havia limitat l’operativa dels clients. Durant tot el dia, les targetes de crèdit de BPA van estar inhabilitades, doncs no es podia pagar amb elles a cap dels centres ni estacionaments del Principat, a més, els caixers automàtics no responien a la petició de treure diners o fer altres tràmits pels comptes de BPA, ja fos des dels de la pròpia entitat o des dels caixers d’altres bancs. Les oficines de l’empresa dels diferents punts del país van tenir cues de clients enfadats i inquiets durant tot el dia. 
 
A l’oficina central, on les cues s’anaven intensificant cada cop més, els usuaris mostraven la seva crispació i desesperació per ser atesos. Un client afirmava: «Portem més de dues hores aquí esperant, això no pot ser, només ens diuen que hem de tenir paciència, que tots serem atesos, però sembla que no avancem». Entre comentaris de neguit i enuig, els clients s’anaven amuntegant a l’oficina central. La majoria esperaven  poder retirar els seus diners el més aviat possible. «Amb tota aquesta situació, he vingut el més ràpid que he pogut per treure’ls, doncs he de pagar factures, no em puc quedar sense poder fer servir els meus diners», va comentar un usuari.
 
Vers l’allau de clients que es van anar amuntegant a BPA, l’oficina central del banc va decidir tancar les portes d’una a tres del migdia. «He fet més d’una hora de cua a l’interior, he sortit un moment i ara no em deixen entrar», va denunciar un usuari. Normalment, el banc està oberta sense pausa de 9 a 17 hores, però durant el migdia d’ahir va penjar un cartell a la porta d’entrada on es podia llegir: «Aquesta oficina romandrà tancada de les 13h a les 15h. Disculpeu les molèsties». Durant aquestes hores però, el neguit i el nerviosisme no va cessar, les cues seguien a l’interior, aquestes, a més, eren visibles a través dels vidres de les portes tancades, fet que alimentava la impotència dels usuaris que esperaven i s’ho miraven des de l’exterior. 
 
A fora de l’entitat, es podia veure desenes de clients preocupats i indignats sense poder entrar, demanant explicacions als responsables de seguretat que els impedien l’accés. «No hi ha dret» exclamava una clienta que marxava plorant. «Patim perquè no sabem res del cert, no sabem com acabarà», afegia un altre client que esperava a les portes de l’oficina de BPA. Per informar als usuaris, els treballadors de les oficines bancàries van passar una circular a totes les persones que volien treure diners de BPA, on se’ls informava sobre la quantitat de diners que podien treure –2.500 a la setmana– i les oficines on havien d’anar, doncs cadascú havia de ser atès a l’oficina on tenia el compte obert, segons l’entitat, per tal de facilitar així l’atenció i disminuir les cues. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT