PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els vehicles elèctrics se sumaran a l’oferta de lloguer de bicicletes

Per ser un ‘smart country’ els comuns aposten estendre la iniciativa a d’altres mitjans de transport

Per E. J. M.

Un usuari de Pedaland lloga una bicicleta elèctrica, l’estiu passat.
Un usuari de Pedaland lloga una bicicleta elèctrica, l’estiu passat. | Àlex Lara
Els vehicles elèctrics s’inclouran en l’oferta de lloguer de mitjans de transport sostenibles. Aquest estiu es repetirà la prova pilot de punts de recollida de bicicletes elèctriques, però, en àmbit nacional, els comuns volen afegir a l’oferta automòbils. «Volem ser un smart country («país intel·ligent»)», va argumentar ahir el cònsol menor de Canillo, David Palmitjavila, un dels dos portaveus de la reunió de cònsols que es va celebrar amb el Comú d’Escaldes-Engordany d’amfitrió.

L’estiu passat es va engegar una prova pilot amb quatre punts amb bicicletes a les parròquies d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. Els set comuns s’han posat d’acord per repetir la prova a tot el territori i contribuir a «la mobilitat sostenible per tot el país». Per estendre la iniciativa cal la implicació dels comuns, del Govern i de FEDA: les administracions comunals defineixen les ubicacions de les parades, el Govern estableix el marc jurídic i convoca l’edicte i FEDA facilita els punts de llum. Però paral·lelament s’està preparant el plec de bases per convocar les empreses a un concurs nacional per implantar el servei per tot el país, amb vehicles inclosos.

PER AL TURISME / La voluntat d’estendre el servei de bicicletes no només respon a cobrir les necessitats de mobilitat de la ciutadania sinó que també té un vessant «de caire turístic», va puntualitzar la cònsol major escaldenca, Trini Marín. Circular amb bicicleta elèctrica pot ser un mitjà de transport molt atractiu per als turistes, sobretot en les parròquies altes. «De fet, la prova pilot de l’any passat va anar molt bé, molts visitants van utilitzar el servei. A més, a la plaça de l’església de Sant Pere Màrtir hi havia dos carregadors per a vehicles que va ser molt utilitzat», va afegir Marín.

Els cònsols portaveu van admetre que no es descarta que tot el país es comuniqui amb les bicicletes elèctriques. Ara bé, ara per ara, «no començarem a habilitar el carril bici per tot arreu, primer hem de comprovar l’èxit de la proposta», va matisar Palmitjavila. El cònsol menor de Canillo va matisar que «les vies i les carreteres ja es van eixamplant», per tant, el país ja s’està preparant per acollir un altre tipus de mobilitat.

BALANÇ POSITIU / Els responsables de Pedaland van fer un balanç positiu dels quatre mesos que va durar la primera prova pilot. El servei de bicicletes elèctriques de lloguer es va posar en marxa el 25 de juliol del 2014 i el període de prova va acabar el 30 de novembre. Durant els mesos d’ús es van registrar 213 usuaris del servei de lloguer de bicicletes elèctriques, que van fer un total de 2.249 trajectes i 3.918 quilòmetres. Tant FEDA com l’empresa Pedaland, que va impulsar el projecte, ja van anunciar al novembre que es plantejaven posar-lo en marxa a escala nacional amb una cinquantena d’estacions i presència a les set parròquies.

Per a més informació consulteu la versió en paper.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT