PUBLICITAT

La Cooperativa posa a prova el primer bus elèctric del país

  • La companyia estudia la viabilitat per a la seva implantació
JOSEP ROMERO
ESCALDES-ENGORDANY

La setmana passada la Cooperativa Interurbana va posar en circulació a mode de prova un autobús elèctric a les línies 1 de Sant Julià de Lòria i la 2, que va fins a Encamp, dins d'un projecte a mig i llarg termini de la companyia per a la implementació d'un nombre determinat de vehicles d'aquest tipus al Principat.

A priori els primers resultats, que estan sent valorats per l'empresa, són satisfactoris, segons va explicar el seu president, Gabriel Dalleres. Tot i així caldrà esperar uns mesos per conèixer la seva viabilitat. A molts països de la Unió Europea actualment s'estan fent proves de llarga durada en el marc del projecte europeu Zeus de promoció del transport elèctric urbà, sense cap emissió contaminant local, amb l'objectiu de millorar el medi ambient i l'eficiència dels vehicles.

El que va recórrer una part del país els darrers dies és un autobús estàndard, de 12 metres de longitud, amb capacitat per a 76 passatgers. Es tracta d'un dels primers autobusos cent per cent elèctrics de fabricació europea.

El vehicle està propulsat per un motor de 230 kW alimentat per bateries de sodi-níquel que, juntament amb els ultracondensadors, li donen una autonomia d'entre 200 i 250 quilòmetres, segons les condicions d'operació. Les bateries es carreguen a la nit i a més poden emmagatzemar l'energia recuperada de les frenades durant la circulació.

El cotxe incorpora totes les prestacions habituals d'accessibilitat i confort així com algunes innovacions, com ara la ubicació i delimitació dels dos espais per a cadires de rodes, els climatitzadors diferenciats per al passatge i el conductor, i les càmeres de supervisió de maniobra de retrocés i de les portes de sortida.

COST/ El seu cost és un 50% més car que els actuals xifrats en uns 200.000 euros. Així un vehicle d'aquestes característiques pot arribar als 300.000 euros. Dalleres va indicar que una de les principals preocupacions de la prova realitzada la darrera setmana era saber si les dimensions del vehicle podien ser un impediment en carrers estrets com ara Santa Anna o la part de Pyrenées a la capital ja que substancialment l'elèctric és més gran de llargada, (12 metres davant els 10,70 metres dels actuals). L'assaig va demostrar que la seva longitud no va ser inconvenient per a la seva mobilitat.

Dalleres va assegurar que la posada en marxa definitiva d'aquest transport alternatiu resta pendent de la política d'inversions que l'empresa ha de decidir a mitjans d'aquest any, tenint en compte que «ens hem d'adaptar als canvis tecnològics», buscant les sinèrgies i complicitats necessàries amb les diferents administracions.



Per a més informació consulti l'edició en paper.
 


 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT