PUBLICITAT

Els visitants creixen un 2%, el major ascens des l'inici de la crisi

  • Andorra Turisme emprèn mesures per atraure el mercat xinès i l'alemany com alternativa al descens rus
MARISA DA COSTA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
33El ministre de Turirme, Francesc Camp, atent a la intervenció d'ahir de Budzaku, gerent d'Andorra Turisme. Foto: TONY LARA

Des que va esclatar la crisi el passat 2007, el turisme ha crescut a Andorra un 4,8%, sent el 2014 el període en què es va donar el major ascens: en total, el Principat va rebre un 2% més de visites que al 2013. Així ho van constatar ahir el ministre de Turisme i Mediambient en Funcions, Francesca Camp, i el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, en una roda de premsa en què van presentar el Pla Comercial i de Màrqueting per al 2015, després de fer un balanç de l'evolució del sector durant l'any passat.

L'optimisme que presentava Camp per la situació capdavantera del Principat, sobre el que va assenyalar que «per primera vegada, se situa per sobre de la mitjana europea» en matèria d'atracció turística, es va veure apaivagada per les més que comentades previsions de declivi del mercat rus, que després d'uns anys d'eufòria anirà progressivament perdent importància a curt termini a causa de la crisi que acusa al país. Tanmateix i segons va destacar el ministre en funcions, «les dades aportades per organisme com l'OCDE i l'FMI fan preveure que les economies europees seguiran una tònica positiva els propers anys». Aquest factor es tindrà en compte a l'hora d'intentar captar nous visitants. De fet,Andorra Turisme ja ha mogut fitxa per revertir la situació de deteriorament provocada pel decreixement rus i cerca una alternativa: la vista està ara fixada en els mercats xinès, alemany i, en menor mesura, en l'holandès, israelià, el belga i el brasiler, entre altres. El mercat britànic també es troba en el punt de mira; de fet, el 2014 ja va mostrar un repunt fruit de les campanyes empreses al Regne Unit.

ELS PRESSUPOSTOS/ La partida total destinada a la promoció i atracció de turisme ascendeix aquest 2015 a la xifra de 14,2 milions d'euros. D'aquest pressupost, 5,3 aniran destinats a l'execució de campanyes de promoció turística en diferents punts del món. Com ja s'ha destacat, augmentaran les accions a la Xina i a Alemanya, en detriment de les previstes a l'Estat espanyol, d'on es considera difícil generar un creixement superior al del 2014, situat en el 6,4%. El 45% d'aquesta xifra es destinarà a França. Si bé el nombre d'excursionistes gals és satisfactori, Camp va reconèixer que no atraiem prous turistes, tot i compartir frontera. La inversió en campanyes del 2013 va rondar els 6,4 milions. Budzaku justifica el descens afirmant que la campanya pel 2015 va iniciar-se amb l'espot publicitari «Andorra és una altra història», llançat en iniciar-se la temporada d'hivern. Sobre l'espot estival, en va anunciar la presentació oficial el proper 10 de març.

D'altra banda, 6,9 milions s'invertiran en esdeveniments que se celebraran els propers deu mesos, com ara el retorn del Cirque du Soleil amb Scalada, el patrocini del MoraBanc, el Campionat de Free Ride o la Copa d'Europa d'esquí alpí. Per últim, la facció menys generosa, d'1,9 milions, està restringida a l'acció comercial.

Amb tot, els objectius plantejats des del departament turístic se centren en l'atracció de nous mercats així com el manteniment dels ja consolidats. No obstant, també s'està estudiant la incursió a altres països i no s'oblida reforçar l'acció als més propers, França i Espanya. Tot plegat hauria de permetre assolir la previsió de creixement plantejada al 2015 i fixada en un increment del 2,8%.

El gerent d'Andorra Turisme va voler destacar la importància creixent de la promoció turística online i la petjada que s'està deixant des de les xarxes socials. En aquesta línia, va ressaltar l'assoliment de 20 milions de visitants al nou web –que en breus estarà disponible en alemany i holandès– i la captació de dades feta amb l'aplicació Andorra Go!, la qual permet enviar una newsletter amb ofertes turístiques a 456 mil persones de més de 77 nacionalitats. També va voler destacar l'augment de seguidors tant a Twitter, Facebook, Instagram com a Youtube, on ja s'han assolit 6,8 milions de visualitzacions dels espots.

El Govern estima que, per cada euro invertit en Andorra Turisme, s'ha generat una despesa de 3,50 euros per visitant.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT