PUBLICITAT

Un banc brut, una fusta trencada i una rajola rebel

  • El 80% de les incidències registrades a la nova app han quedat resoltes H Satisfacció al Comú per la bona resposta ciutadana
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El Parc del Roure, un dels punts on es van registrar incidències Foto: TONY LARA

Vint dies semblen suficients per analitzar el poder i el servei de la nova aplicació que, fa unes setmanes, va impulsar el comú d'Escaldes-Engordany sota el finançament d'Andorra Telecom.

Més d'una cinquantena de incidències registrades a l'aplicació i, en la majoria d'elles, una ràpida resolució que potencia el benestar del ciutadà. Bona carta de presentació d'una aplicació que ha anat recollint les queixes, un total de 55 i de tipología ben diversa, que aportaven els usuaris amb la seva foto i geolocalització corresponents: una fusta trencada a un parc, un banc massa brut o una rajola que porta més d'un maldecap prop de Caldea.

Des del Comú escaldenc no amaguen la seva satisfacció i, malgrat ser conscients de ser una espècie de conillet d'índies, la valoració que es fa de la resposta del ciutadà envers l'aplicació és força destacada: «No ens posàvem un objectiu a curt termini o un mínim número de incidències registrades, ja que som conscients que aquesta iniciativa és totalment pionera al nostre país i anem una mica a cegues», assegura va el conseller de Serveis i Informàtica, Josep Ramon Tudel.

Es posa l'accent en l'aportació d'una resposta convincent a l'usuari, ja sigui positiva o negativa. És a dir, en cas d'introduir una incidència de complexa resolució sempre es donarà prioritat a respondre el perquè estem davant d'un cas que no es podrà sol·lucionar en hores. Aquest és el cas de la rajola rebel. Les altes temperatures van fer que el material amb el què els operaris van treballar per arreglar el desperfecte no funcionés com cal i va endarrerir la facturació definitiva d'aquesta incidència. Malgrat ser un cas què es manté en stand by, el Comú prioritza l'explicació del perquè no s'ha pogut sol·lucionar per davant del silenci fins que el ciment de marres faci el seu efecte. Per davant de tot, la qualitat de vida i el benestar del ciutadà i la contribució que l'administració sigui més efectiva.

Els resultats obtinguts en aquesta prova pilot permet Tudel tenir la convicció «d'estendre aquest servei a la resta de comuns en un futur pròxim». És evident que mai el queixar-se, ni que sigui mitjançant les noves tecnologies, havia tingut una resposta tant ràpida i amb un notable nivell d'eficàcia.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT