PUBLICITAT

L'Andorra Shopping' porta més visitants

  • 295.000 persones vénen a Andorra entre l'1 i 16 de novembre
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Budzaku durant la presentació del balanç de l'Andorra Shopping Festival, ahir Foto:

Prop de 295.000 persones van visitar el Principat entre l'1 i el 16 de novembre, coincidint amb l'Andorra Shopping Festival. Això suposa un 5,6% més que l'any passat, sobretot per l'augment de francesos que van aprofitar el pont de l'11 de novembre, segons va explicar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp. «No era fàcil amb un cap de setmana de Tots Sants que no hi havia pont fer xifres superiors al previst», va reconèixer Camp, ja que l'objectiu era d'un 1,6% de creixement. El ministre va admetre que el 2014 potser es tanca amb un volum «lleugerament per sota» del 2013 quant a pernoctacions i que es nota la davallada del turisme rus.

El concepte de l'Andorra Shopping Festival «agrada al sector i als visitants». Així ho va considerar Camp durant la presentació del balanç de la campanya que ha tancat amb un 4% més de visitants del previst, uns 15.500 més que l'any passat. Segons el ministre, el lligam entre les compres i l'activitat al carrer s'ha de continuar fent, però hi ha marge per créixer en el nombre d'establiments adherits que arriba als 533 del miler de comerços registrats al país.

impacte econòmic / A banda de l'entrada de visitants i l'impacte mediàtic de la campanya, no es va donar un balanç de l'impacte econòmic encara que el ministre va indicar que si hi ha més excursionistes i turistes «entenc que s'ha traduït en vendes». Això sí, «la gent cada vegada racionalitza més les compres i pot ser que no sigui proporcional», va admetre.

Campanyes paral·leles com l'Andorra a Taula o el llançament de l'aplicació Andorra Go també han tingut bones valoracions per part de Turisme. En el primer cas s'ha comptat amb 41 establiments però s'han venut un 2% menys de menús per la qual cosa s'han de buscar més restaurants adherits, millorar la comunicació o el producte, va apuntar Camp.

L'App ha aconseguit unes 7.000 descàrregues però tan sols 873 usuaris registrats i es treballa amb Andorra Telecom per generar campanyes i promocions durant l'any. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT