PUBLICITAT

Unicef recapta més de 18.000 euros amb 'Ara no podem parar'

  • L'èxit anima a l'ONG a prorrogar la campanya fins al juny
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
La directora d'Unicef Andorra, Marta Alberch Foto: TONY LARA

En l'actualitat, encara moren cada dia 17.000 infants menors de cinc anys per motius que podem evitar: la pneumònia, el xarampió o les malalties diarreiques en són un exemple. Unicef Andorra es va alçar contra aquesta atrocitat el passat mes de febrer, emprenent la campanya Ara no podem parar. En el transcurs d'onze mesos, l'organització va recollir un total de 18.442 euros destinats a la reducció de la moralitat infantil.

L'èxit assolit gràcies a la participació dels ciutadans i ciutadanes d'Andorra va empènyer a l'ONG a posposar el tancament d'aquesta campanya solidària, que finalment es tancarà el proper mes de juny.

Ara per ara, i amb quasi mig any més pel davant, gràcies al projecte Unicef podrà vacunar contra el xarampió 13.660 infants, tractar la desnutrició de 292 nens i proporcionar un element tan bàsic com l'accès a aigua potable a 6.830 persones.

Les accions solidàries/ Diferents iniciatives, així com la participació tant de particulars com d'empreses, van possibilitar la recaptació de quasi 18 milions i mig d'euros destinats a salvar vides.

És tan fàcil participar d'aquest projecte com agafar el dispositiu que avui dia més emprem la majoria de nosaltres. Simplement enviant un missatge de text al 606 on figuri la paraula UNICEF, col·laborarem en la causa. Ara per ara són 5.400 els SMS que en part van permetre assolir la xifra amb que ja es compta. Unicef rep el cost íntegre d'aquesta acció després d'arribar a un acord amb Andorra Telecom.

L'esport també va tenir a veure en la notorietat del programa. Una desena de corredors van participar en la caminada solidària que es va desenvolupar a Pal, organitzada pel Club Internacional d'Andorra, i van destinar el seu donatiu a Ara no podem parar. El Basquet Club Andorra i el River Centre Comercial també van fer la seva aportació. Durant els seus partits s'animava als aficionats del BCA a enviar SMS, entre els quals es sortejava una samarreta signada per tots els jugadors un cop acabat l'encontre. El River, per la seva banda, donava deu euros per cada punt anotat per l'equip.

Altres accions van tenir a veure amb la cultura, com les visites solidàries al Museu de l'Electricitat i al Camí Hidroelèctric d'Engolasters o les entrades solidàries per l'espectacle Scalada del Cirque du Soleil.

Com gairebé tot avui dia, l'oportunitat de participar en el projecte està a un click. Qualsevol import és benvingut. Per fer-lo, només cal entrar a www.unicef.ad/ara-no-podem-parar.

Amb aquesta iniciativa s'intenta seguir incrementant la positivitat reflexada en les estadístiques dels darrers anys. Durant les dues darreres dècades es va reduir a la meitat la xifra de nens i nenes menors de cinc anys que moren diàriament per motius evitables.

És tan senzill i alhora complicat com aportar vacunes per evitar malalties immunitzables com són la tos ferina o la diftèria. Com proporcionar mosquiteres per prevenir la malària.

L'aigua. Un element tan bàsic i essencial a la vegada. Tan malbaratat per una banda i tan anhelada per l'altra. 768 milions de persones no tenen accés a aigua potable. Accés va contribuir en la reversió d'aquesta situació fent-la arribar a 24,4 milions el 2013, només en les emergències. Però no n'hi ha prou.

17.000 nens i nenes moren a diari. Amb un missatge de text es pot col·laborar en la reducció d'aquesta alarmant xifra.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT