PUBLICITAT

Queixar-se per telèfon mòbil

  • Escaldes i Andora Telecom llancen una ?app' per comunicar les incidències a la via pública
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Alcobé, Marín i Nadal formalitzen el conveni, ahir al matí a Andorra Telecom. Foto: TONY LARA

El Comú d'Escaldes-Engordany i Andorra Telecom van firmar ahir al matí un conveni que dóna continuïtat al projecte Smart Country, encarat a convertir el país en punter pel que fa a les noves tecnologies. Concretament, es tracta d'una aplicació mòbil mitjançant la qual tots els veïns o visitants d'Escaldes poden fer arribar al Comú qualsevol incidència o neguit que trobin al carrer per solucionar-lo el més aviat possible. S'anomena E-E Respon i està disponible per a qualsevol smartphone amb contracte de telefonia mòbil.

Aquesta prova pilot ha tingut un cost de 6.000 euros finançats inicialment per Andorra Telecom, tot i que el manteniment i una part d'inversions futures seran aportades pel Comú d'Escaldes-Engordany. El director general de la parapública, Jordi Nadal, va explicar que «es tracta d'una iniciativa enfocada a millorar la qualitat de vida dels ciutadans i, a més, a contribuir que l'administració sigui més efectiva».

La consol major d'Escaldes-Engordany, Trini Marín, va agrair a Andorra Telecom que aquesta aplicació s'hagi posat en marxa precisament a Escaldes i va explicar que complementa l'actual opció de contactar amb la cònsol mitjançant la pàgina web del Comú. Amb tot, va assegurar que «aquesta aplicació és més moderna i la nostra voluntat és precisament que Escaldes sigui una parròquia moderna».

El funcionament de l'aplicació és el següent. Qualsevol ciutadà que vagi pels carrers d'Escaldes i detecti una incidència pot connectar-se i fer-ho saber al Servei d'Atenció al Ciutadà. El primer pas és triar la tipologia d'incidència, per exemple un fanal fosc, una jardinera trencada, o una vorera en condicions dolentes. El següent pas és capturar una foto de la incidència que es vol comunicar, i a continuació geolocalitzar la incidència i afegir un comentari descriptiu. Com a darrer punt, opcionalment, es poden introduir les dades de contacte i enviar la incidència, va informar l'ANA.

A través de l'app es va actualitzant tota la informació del tractament de la incidència, fins a la seva resolució. S'ofereix l'opció, sempre que l'usuari ho especifiqui, de rebre aquesta actualització de la informació via missatge de text o correu electrònic.

El conveni, signat entre el president del Consell d'Administració d'Andorra Telecom i el ministre d'Economia en funcions, Jordi Alcobé, la cònsol major d'Escaldes-Engordany, Trini Marín, i el director general d'Andorra Telecom, Jordi Nadal, és una prova pilot a partir de la qual es pretén, segons Alcobé, «anar estenent-la a d'altres comuns, si així ho desitgen». La intenció és que cap incidència quedi a l'oblit, o que almenys no hi hagi excusa per part dels polítics per no solucionar-la. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT