PUBLICITAT

Els comuns treballen per tenir les bicicletes elèctriques a l'estiu

  • Els cònsols creen una ?comissió per fer les bases de cara al concurs
IMAR MARTÍNEZ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Les bicicletes elèctriques a la parada que, durant la prova pilot, va estar instal·lada a la plaça de la Rotonda Foto: TONY LARA

Els comuns s'han marcat el proper estiu com a «data ideal» per tenir ja instal·lades de forma permanent a totes les parròquies el servei de lloguer de bicicletes elèctriques. De fet, la comissió de treball que tractarà els aspectes tècnics i polítics que definir el plec de bases per la concessió del concurs ja està concretada. Així ho va anunciar la cònsol major d'Andorra la Vella, Rosa Ferrer, després de la darrera reunió de cònsols. A més, per fer-ho ben fet, cal veure també quina «fórmula jurídica i quin tipus de concurs» s'han de seguir.

Des dels comuns van afirmar que «és un projecte totalment viable des del punt de vista econòmic» després d'analitzar les dades recollides durant la prova pilot d'aquest estiu. L'idea és mancomunar el servei entre les set parròquies i que se'n pugui disposar a totes elles. Això sí, també cal tenir en compte que FEDA també hi ha de participar perquè és l'encarregada de proveir les estacions de punts de càrrega elèctrica.

Des de Pedaland, l'empres que va dur a terme la prova pilot, un dels seus responsables, Alain Bernat, va afirmar a EL PERIÒDIC que «seria una gran equivocació no tirar-ho endavant després de veure l'èxit de la prova pilot».

El cònsol menor de Sant Julià, Manel Torrentallé, va confirmar que el fet de que Pedaland fes la prova pilota «no és vinculant» de cara al concurs. Sobre aquest aspecte, Bernat va mostrar el seu acord perquè és el procés que ha de seguir l'administració i «és una forma justa». A més, va afegir que «nosaltres treballarem per presentar-nos amb les màximes garanties possibles». Això sí, va reconèixer que «seria trist que després de trencar-nos les banyes no poguéssim formar part del projecte definitiu». Però també és cert que compten amb certa avantatge perquè, gràcies a la prova pilot, poden «calibrar» els error comesos i coneixen de primer mà què és el que es podria millorar, a més de poder fer «uns números molt aproximats».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT