PUBLICITAT

Andbanc espera que el seu negoci exterior iguali l'andorrà el 2014

  • Actualment, una quarta part del volum de l'entitat ja prové de l'estranger
  • Les filials i sucursals comencen a donar beneficis a partir del tercer any
IAGO ANDREU
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Vista general de la seu central del grup Andbanc a Escaldes-Engordany. Foto: ONA MORANTE

En un context d'una forta internacionalització de la banca andorrana, el grup amb una major presència exterior, Andbanc, espera que d'aquí a quatre anys el seu negoci a l'estranger hagi igualat el negoci interior. Tenint en compte que la relació actual és de tres quartes parts de negoci andorrà i una quarta part a l'estranger, és una perspectiva optimista, però en qualsevol cas exemplifica la tendència existent a la majoria d'entitats bancàries del país.

"Estem a un 75% del negoci històric --la suma del negoci andorrà i del negoci clàssic dels espanyols i francesos-- i l'altre 25% és el nou negoci a Llatinoamèrica i a Europa", va explicar a finals de la setmana passada el director general adjunt de negoci d'Andbanc, Ricard Tubau. En ser preguntat per l'ideal cap al qual tendir Tubau respon que la voluntat és "estar al 50%-50% el 2014". "Això voldria dir que estaríem portant a Andorra un múltiple de dues vegades els beneficis gràcies al que estem fent a fora", va explicar el número dos de l'entitat. Segons Tubau, aquesta perspectiva encaixa en un model que no només és de banca, sinó que va més enllà: "Un país com Andorra mantindrà rendes per càpita altes en tant que tingui multinacionals que importin els beneficis que obtenen a l'estranger".

Partit d'una situació en què Andbancs encara genera tres quartes parts del seu negoci al Principat i només una quarta part a l'estranger, el propòsit d'igualar les dues magnituds és ambiciós i així ho admet Tubau: "És l'ideal cap al qual tendim, és un repte ambiciós, però és que la feina de la direcció general és posar reptes ambiciosos".

En els últims anys, l'expansió internacional d'Andbanc s'ha accentuat més que la de qualsevol altra entitat andorrana. Les zones escollides per dur a terme aquest creixement han estat les places financeres tradicionals europees, l'Amèrica Llatina i, més recentment, Àsia. Més enllà de centres de negoci tradicionals com Luxemburg o Suïssa, l'estratègia del grup --com la d'altres entitats-- ha consistit a identificar aquelles zones emergents en què hi ha possibilitats importants de captar capital. La presència del grup a l'Amèrica Llatina està en fase de consolidació, mentre que l'aventura asiàtica és més incipient i tot just acaba de començar amb un desembarcament a Hong Kong, definit pels responsables de l'entitat com el hub financer més atractiu del moment. El proper pas serà, molt probablement, Singapur.

Quant a la rendibilitat de les operacions d'expansió exterior, Tubau va explicar que la pauta és obtenir beneficis a partir del tercer any: "Fem les coses amb certa cautel.la, perquè intentem estar en punt mort en dos anys i el tercer any ja tenir beneficis". Dels 14 països on Andbanc està present, només n'hi ha dos que no hagin donat beneficis aquest any i es preveu que comencin a generar-ne l'any vinent.

[email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT