PUBLICITAT

Acord comercial dels hotels de l'Alt Urgell i Andorra

  • Aquesta tarda es signarà un conveni de col·laboració conjunta entre les dues associacions del sector
JOSEP ROMERO
LA SEU D'URGELL

Periodic
Menjador d'un establiment hoteler de la Seu a la capital de l'Alt Urgell Foto:TONY LARA

L'Associació d'Hostaleria de l'Alt Urgell i la Unió Hotelera d'Andorra s'han posat a treballar per aprofitar la nova etapa comercial de l'Aeroport Andorra-La Seu d'Urgell i avui dilluns signaran el primer acord de col·laboració a la instal·lació aeroportuària amb l'objectiu de promocionar i comercialitzar conjuntament els dos territoris.

El president del gremi, Miquel Àngel Sánchez, considera que la possibilitat que arribin vols comercials i xàrter pot atraure al territori determinats visitants més allunyats del Pirineu ja que «disposar d'un aeroport ajudarà a situar la Seu al mapa en molts casos». Sánchez va explicar que «fa un any que hi treballem i l'aeroport és una oportunitat per treballar plegats». Inicialment, oferiran paquets turístics, compartiran formació i, fins i tot, personal en temporada baixa. «Som veïns i compartim dificultats, com ara l'estacionalitat. L'Alt Urgell té una oferta turística imponent, però és la gran desconeguda. L'aeroport és un detonant per consolidar-la».

A banda de promocionar conjuntament la infraestructura, els gremis andorrà i alturgellenc també volen estrènyer lligams en àmbits com ara la captació de clients o bé la gestió de campanyes turístiques. Sánchez va destacar els actius importants amb els que compta Andorra i la Seu. El Principat, va indicar, amb les pistes d'esquí, Naturlàndia i com gran centre de compres mentre que la capital alturgellenca té un important nucli històric que també pot atraure visitants.

En la mateixa línia es va manifestar el president de l'Associació d'Empresaris de la Seu d'Urgell, Jordi Grau, el qual considera que es tracta d'una «excel·lent oportunitat per generar negoci».

No obstant, hi ha altres sectors com per exemple l'Associació en Defensa de l'Alt Urgell que es manifesta contrària a la infraestructura, ja que argumenta que l'aeroport és perjudicial perquè es troba massa a prop d'algunes petites poblacions com són Adrall, Arfa i Montferrer.

Tot i que en principi l'acord entre hotelers que es firma avui només se signarà a dues bandes, no es descarta que en el futur s'hi pugin incloure altres comarques, com ara la Cerdanya ja que per a Sánchez «el Pirineu català té sinergies i moltes coses en comú».

TURISTES/ L'aeroport s'encara a captar turistes principalment d'estats europeus propers com Espanya, França o Itàlia i, amb l'obertura a l'espai Schengen, de la Gran Bretanya. Sobre aquest darrer punt, Aeroports de Catalunya ha començat els tràmits per tal de disposar d'un punt d'inspecció fronterera, un servei que permetrà rebre passatgers de fora de la UE com ara del nord d'Àfrica, o de l'Europa Central.

De moment, hi ha una desena de companyies, que amb la nova categoria de comercial, estan interessades en operar. El cost d'explotació de l'aeroport serà de 600 mil euros, que es financen a raó de meitat i meitat govern d'Andorra i la Generalitat de Catalunya. A més, el Principat aportarà 12 euros per passatger, que es reduirà a 6 a partir dels 15.000. En aquesta instal·lació hi poden aterrar avionetes d'un màxim de 40 passatgers de capacitat, substancialment inferiors a les que aterren al Lleida-Alguaire. En un quinquenni Lleida ha passat de no tenir cap aeroport comercial, a tenir-ne dos.

Fins ara el de la Seu havia funcionat com a aeròdrom privat. Adaptar-se a la seva nova categoria ha suposat una inversió pública d'un milió d'euros. La gestió del trànsit aeri la porta Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea, AENA, mentre que el govern andorrà es fa càrrec de la gestió i explotació comercial de les instal·lacions. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT