PUBLICITAT

El Cirque du Soleil incrementarà les representacions l'estiu que ve

  • Camp diu que l'atracció es consolida amb més espectacle i places assegudes mantenint la inversió
GLÒRIA GURDÓ
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El ministre de Turisme, Francesc Camp, i el director de Producte i Nous Projectes, Enric Torres, ahir Foto: ÀLEX LARA

El Cirque du Soleil tornarà l'estiu que ve amb més espectacle i més places assegudes pel mateix preu. El ministre de Turisme, Francesc Camp, va anunciar ahir que «tot i que estem molt satisfets del resultat de l'estiu passat, i que apostem per la continuïtat amb el Cirque du Soleil, hem volgut aportar millores al format de l'espectacle que confirmem avui». I va afegir que «tot i que mantindrem el nombre de setmanes, un dels principals punts de la negociació ha estat la inclusió d'un dia més de representació, incrementant així les funcions de 17 a 21». El ministre es va mostrar molt content d'haver aconseguit aquest objectiu, perquè el Cirque du Soleil cobrarà exactament el mateix catxet que l'any passat, o sigui 2.368.350 euros. Camp va argumentar que «quan vam tornar a negociar l'espectacle després de que el Cirque anunciés que també s'instal·lava a Port Aventura, ja vam negociar el preu de l'espectacle per a dos anys». I va afegir que «si bé ara no ens dóna temps per negociar a més llarg termini, l'idoni seria poder negociar-hi contractes de més durada; Port Aventura per exemple va signar un contracte per a cinc anys».

Evidentment, el ministre va reconèixer que «havent-hi eleccions en breu, això és impossible» però va insistir en que «com més llarg és el termini que negocies, el cost també és més baix, cosa que seria desitjable». Sigui com vulgui, l'estalvi que el ministre i Andorra Turisme van poder fer l'estiu passat quan l'espectacle va costar 2,5 milions d'euros en lloc dels més de 2,6 milions del primer any, es repetirà malgrat l'augment de places assegudes, i per tant, l'increment de la despesa logística.

més diners però més retorn / Així, si la despesa logística del muntatge del Cirque du Soleil s'incrementa el 8,6% passant de 653.623 a 710.000 euros, els ingressos que generarà l'espectacle sobre una previsió d'aforament del 80%, s'incrementaran molt més, de l'ordre del 19,5%, i passaran de 468. 608 a 556.533 euros. I això gràcies a la venda de més entrades al preu de 15 euros, però també per l'optimització del marxandatge de productes promocionals que ampliarà els punts de venda a totes les Oficines de Turisme del territori, i també als patrocinadors.

Camp va resumir que «d'alguna manera, els últims anys hem intentat fer més pel mateix cost». I va reiterar que «seria bo tenir un acord estable i no haver d'entrar en negociacions cada any, com fem fins ara».

L'espectacle / El Cirque du Soleil farà 21 representacions a l'aparcament del parc Central, del 4 de juliol a l'1 d'agost. Les funcions tindran una durada d'una hora i començaran a les 10 de la nit de dimarts a dissabte –cinc dies per setmana. La carpa tindrà les mateixes dimensions, sobretot els 19 metres d'alçada perquè «permet fer números aeris que tenen més visibilitat per al públic», va explicar Enric Torres, director de Producte i Nous Projectes d'Andorra Turisme. I va afegir que «també hem demanat al Cirque que l'escenari sigui més elevat per donar més visibilitat a l'espectacle».

Torres que també va destacar que el cost final de l'espectacle serà inferior al de l'estiu passat, va explicar que es mantindran les 5.000 places d'aforament però que es repartiran a parts iguals entre places de peu i places assegudes (2500). I va afegir que en incrementar-se el nombre de funcions també s'incrementarà el nombre de places total de l'espectacle fins a 105.000, l'estiu passat eren 85.000. El director de l'espectacle que es començarà a promocionar a partir de demà a la web d'Andorra Turisme –on ja es podrà fer la prereserva de les entrades–, serà el mateix d'aquest any, Stéphane Boko. Torres va avançar que l'espectacle tindrà més números col·lectius i que «hi haurà una animació prèvia de 30 minuts a les nou i mitja de la nit».

Com no podia ser d'altra manera, el fil conductor del guió sobre el qual es desgranaran tots els números de l'espectacle tornarà ser Andorra, i el contingut final s'anunciarà el mes que ve.

Promoció / Si la promoció comença més d'hora, el Cirque du Soleil també s'ha compromès a parlar de l'espectacle d'Andorra a les gires que farà properament a Madrid on presentarà Almaluna, i a Londres i Berna on presentarà Kooza. A més, també anunciarà l'espectacle d'Andorra a la seva pàgina web i enviarà dos correus electrònics als 5 milions de membres que té registrats al seu Club, a tot el món.

Demà mateix Andorra Turisme també començarà a enviar informació al sector turístic, i a començaments del mes que ve presentarà la imatge gràfica i el contingut de l'espectacle de l'estiu 2015. El proper 28 de gener també presentarà la campanya a Fitur, coincidint amb accions de comunicació locals. L'espectacle andorrà del Cirque du Soleil també es presentarà a Paris el proper 3 de febrer. Camp va confiar en renovar l'interès del públic per l'espectacle perquè «només el 25% o el 30% són repetidors, o sigui que més del 70% del públic és nou en cada nova edició», va argumentar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT