PUBLICITAT

UN ANDROS QUE PROMET

  • Les baixes temperatures i la neu conviden a una pista ideal per a la cita andorrana, que superarà les dues dècades dins el prestigiós circuit francès
IVÁN MOURE
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Foto: el periòdic

Amb la disputa de la prova inaugural a Val-Thorens, s'iniciava el cap de setmana passat la 26a edició del Trofeu Andros 2014-2015 d'automobilisme sobre gel, el prestigiós campionat gal de caire internacional que una vegada més tindrà un forat reservat per a Andorra, l'única carrera lluny de terreny francès que aquest cap de setmana superarà les dues dècades. Va arribar el 1994 i excepte al 2005, s'ha celebrat de forma consecutiva des de llavors, estant tres edicions per sota de Val-Thorens, la que més té amb 23.

Després de les precipitacions de l'última setmana i la conseqüent baixada de temperatures, l'equip de l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) està treballant diàriament en l'adequació de la base de gel, indispensable per dotar de la màxima consistència possible a la pista superfície que la potència dels Silhouettes sotmet a un descomunal desgast. En tot cas, la que serà la 21a edició del Trofeu Andros a Andorra farà lluir les seves principals característiques: tècnica i dificultat en un escenari que sembla que estarà en les millor condicions.

El format d'aquesta edició recupera la competició de fèmines amb onze sprint-cars inscrites, que combinara les mànegues amb les dels Silhouettes i els vehicles elèctrics. El circuit del Pas de la Casa, doncs, veurà aquest any més acció del que era habitual en les darreres temporades.

La categoria reina protagonitzada pels potents Silhouettes ¬-xassís tubular, motor de 6 cilindres de 3.0 litres i 340 CV amb les 4 rodes motrius i directrius-, 14 vehicles a la línia de sortida i 28 pilots en acció, amb els principals noms i especialistes del moment. Cada cotxe està conduït alternativament per dos pilots, un en la categoria Elit 1 i l'altre a l'Elit 2, d'acord amb la seva experiència i palmarès, de manera que així tots dos poden alternar-se a les mànegues qualificatives i a les finals.

El cartell l'encapçala el Team Mazda France que prepara i assisteix Saintéloc i que té en les seves files el defensor de títol i pentacampió JeanPhilippe Dayraut, al costat d'un debutant com és Toomas Topi Heikkinen, jove campió del Món de ral•licross i dels X Games.

La competència, però, també s'ha preparat a fons. Sport Garage Sodemo presenta dos Dacia, un Lodgy per a l'actual subcampió, Franck Lagorce-Bérénice Desmoustier, i un Dusterper a Christian Beroujon-Guillaume Maillard. Aquest equip protagonitza una novetat significativa, la inscripció d'una parella de russos, els germans Vasily i Nikolay Gryazin (Renault Clio). Cal catalogar com a molt destacada la nova inscripció del Team WRT (campió de les Blancpain GT Series), que presenta un Toyota Auris per a Olivier Panis-Lionel Daziano.

A més de l'assistència a Mazda, Saintéloc Racing també alinea un nombrós equip amb els seus propis colors i patrocinadors. Entre els pilots hi ha Bertrand Bales-Thierry Joncoux (Mini), Olivier i Jean-Pierre Pernaut (Citroën DS3), Gerald Fontanel-Dominique Chianale (Mini) i Ludovic Gherardi-Sylvain Pussier (Citroën DS3).

D.A. Racing també es perfila com un candidat al podi. Aquest any, torna a ser present amb dos Renault Clio 3 per a JeanBaptiste Dubourg-Marlène Broggi i Andréa Dubourg-Christophe Anquetil. També Overdrive és un equip punter, amb el Citroën DS3 de Benjamin Riviere-Emmanuel Moinel.

La competició en prototips elèctrics -xassís tubular, motor elèctric de 122 CV, bateries d'ió-liti, tracció posterior- comptaran amb deu participants entre els quals hi ha Christophe Ferrier, guanyador de les tres últimes edicions i que tindrà com a principals rivals Franck Lagorce (habitual aconseguint doblet en totes dues disciplines), Nathanaël Berton, Vincent Beltoise, Mathieu Vaxiviere o Louis Gervoson.

Un format que no respira/ Com en els últims anys, la cita andorrana es correrà avui i demà amb dues jornades de competició de puntuació independent i combinant nit i dia. Per al divendres dia 12, l'activitat començarà a partir de les 16.15 hores i conclourà pocs minuts després de les 21.30, després d'haver-se fet els assajos cronometrats i les primeres mànegues qualificatives de les tres categories que entren en lliça.

El dissabte dia 13 serà una jornada intensa. El dia es dividirà en dues parts ben diferenciades. La primera començarà amb els warm up a partir de les 9 h per seguir amb les finals del primer dia de les tres categories i a la tarda l'activitat a la pista s'iniciarà a les 16.00 hores, i configurarà un format d'una cadència seguida, amb finals de tots els campionats a partir de les 19. H



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT