PUBLICITAT

Un sol casino sense bonificacions fiscals pel nombre de pernoctacions

  • Els grups eliminen la possibilitat d'una segona llicència quan s'arribi als 100.000 habitants
  • El nou redactat considera molt complicat aplicar un premi segons el nombre de visitants
JOAN RAMON BAIGES
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Riberaygua i Cinca abans de presentar el projecte de la llei de jocs d'atzar, el 21 de maig passat Foto: ÀLEX LARA

La Comissió Legislativa ha acabat la discussió del projecte de llei de regularització dels jocs d'atzar, i ho ha fet amb modificacions importants pel que fa al redactat original que va presentar Antoni Riberaygua quan era ministre de Presidència. D'entrada, segons va explicar ahir la consellera de DA i presidenta la de comissió, Sílvia Calvó, només s'atorgarà una llicència per explotar un casino i s'exclou la possibilitat d'un segon casino quan Andorra superi els 100.000 habitants. Calvó va subratllar que el creixement poblacional fa que aquesta possibilitat «quedi molt lluny i, per tant, ja hi haurà temps per fer canvis a la llei si és necessari.» Al final de l'article 20 d'aquest projecte que ja està llest per ser debatut al Consell General s'especifica que «la llicència –en aquest cas de classe A– no permet, més enllà de la ubicació adjudicada, l'obertura d'altres establiments de joc en qualsevol part del territori andorrà».

La consellera va justificar la modificació perquè es considera que amb els habitants actuals i el flux de turistes que té Andorra n'hi ha prou amb un casino en funcionament.

Un altre dels canvis destacats és que l'empresa concessionària perdrà el premi que el text de Riberaygua preveia segons el nombre de pernoctacions, que havia aixecat l'oposició del Grup Socialdemòcrata. Calvó va assenyalar ahir que els membres de la comissió legislativa han coincidit en què es faria molt difícil aplicar aquesta prerrogativa que donava una bonificació fiscal a bingos i casinos per atreure turistes, consistent en una reducció del 5% de la quota tributària per cada 150.000 pernoctacions addicionals». Aquest ha estat un canvi compartit pels tres grups parlamentaris ja que, com va subratllar Calvó, es tracta d'una mesura «molt difícil d'aplicar a la pràctica». A més, la consellera va afegir que el text contempla altres tipus de bonificacions relacionades amb les contractacions de llocs de treball o les també contemplades a la llei de societats, i que aquesta que feia referència als visitants que presumptament es podrien desplaçar a Andorra atrets pel casino es tracta d'una disposició molt complexa i complicada de valorar.

control del blanqueig / Bonet va voler posar èmfasi en el punt que fa referència a l'apartat sobre el control del blanqueig de diners i l'accés dels menors d'edat. En aquest àmbit s'han integrat els consells que havia fet arribar la Unitat d'Intel·ligència Financera (UIF) «de manera que s'han reforçat molt més els controls i moltes de les modificacions han estat adoptades amb consens». L'article 68 del projecte de llei determina que «queda prohibit als menors d'edat, fins i tot emancipats, l'accés a les sales de joc d'atzar, o als llocs autoritzats per a la seva pràctica, excepte si a la sala es juga al quinto tradicional. En particular els resta prohibit l'accés a les sales de joc dels operadors de categories 1 i 2».

També s'afegeix: «Els establiments de jocs d'atzar, inclosos els operadors de jocs d'atzar en línia, obligatòriament han de posar obstacle a la participació de menors d'edat en les activitats de joc d'atzar que proposen, mitjançant controls de verificació de l'edat durant el procediment de registre i a través d'enllaços a programes de control parental».

Aquesta llei del joc que va deixar l'exministre de Presidència va ser tramitada directament a la Comissió Legislativa d'Economia, evitant d'aquesta manera la de Finances perquè aquesta estava molt carregada de feina i l'entrada del projecte de llei del Pressupost del 2015 bloqueja tot el treball que està en curs.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT