PUBLICITAT

Sarmiento assegura que no tenen "cap altra sortida" que tancar l'ACU

  • Justifica la decisió vist que el Govern considera que no són una entitat "prioritària"
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Sarmiento, director de l'ACU. Foto: EL PERIÒDIC

El director de l'Associació de Consumidors i Usuaris d'Andorra (ACU), Joan Antoni Sarmiento, va assegurar ahir que aquesta entitat no té "cap altra sortida" que acabar tancant, vist que el Govern considera que no és "prioritària" la seva existència. Així ho va declarar durant una entrevista al programa El Matinari d'ADRàdio.

Sarmiento va assenyalar que l'ACU "està igual que fa un any, que fa dos i que fa tres", i que des del primer contacte amb el Govern actual, farà un any i dos mesos, "la situació no ha canviat". El director de l'entitat va apuntar que "quedaria molt lleig que en aquest país no hi hagués un organisme defensor dels consumidors" i que "de cara a fora no acabaria de ser ben entès".

Segons va informar el director de l'ACU, el tancament de l'entitat també es preveu des de la pròpia junta directiva. Fins ara hi havia "dues o tres veus" que advocaven "claríssimament" per desfer l'organisme definitivament, i actualment aquestes veus s'estan incrementant en nombre de persones. Els motius, segons Sarmiento, són que no es veu cap "gest directe" per part de l'Administració.

ORGANISME D'INTERÈS PÚBLIC
L'Associació de Consumidors i Usuaris demana ser declarada una entitat d'interès públic. Les demandes de l'ACU, però, no es limiten a demanar més finançament, sinó també a augmentar la representació i la defensa del consumidor. Sarmiento va remarcar que si el Govern considera necessari protegir els consumidors ha de crear un departament de Consum, i si prefereix que se n'encarregui una entitat externa, ha de donar les eines necessàries per tirar-ho endavant.

D'altra banda, el director de l'ACU va reclamar també una Llei de protecció al consumidor "com Déu mana", perquè l'actual, que data de l'any 1985, és "obsoleta i inaplicable". Aquesta situació comporta que "molta gent que arriba a l'ACU té més raó que un sant i l'única via que té per poder reclamar és anar a la Batllia, i no tothom té possibilitats d'anar-hi".

Així mateix, Sarmiento va recordar que en aquest país no són obligatòries les fulles de reclamació pels clients, un fet que si que contemplen els països veïns. Pel que fa a les de turisme, que sí que són obligatòries, Sarmiento va manifestar que té "seriosos dubtes que hi hagi un seguiment real per part de l'Administració". [email protected]



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT