PUBLICITAT

Pedaland queda a l'espera de concessió i subvenció

  • La voluntat política és implantar el projecte a totes les parròquies
JOSEP ROMERO
ENCAMP

Periodic
Un grup de persones utilitzant el servei de lloguer de bicicletes elèctriques a un punt d'Andorra la Vella. Foto: ÀLEX LARA

La prova pilot del servei de lloguer de bicicletes elèctriques a Andorra que va tirar endavant a finals de juliol a les parròquies d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany va superar totes les expectatives i «els tabús» sobre el seu nivell d' acceptació. Els responsables de l'empresa i de FEDA, que juntament amb BPA patrocinen el projecte, es van mostrar optimistes sobre la seva continuïtat a partir de l'any vinent un cop finalitzat el període de proves que acaba justament demà diumenge. Ara la pilota està a la cistella dels comuns que aquest mateix mes van crear una comissió de mobilitat, a la trobada a Ordino, que serà l'encarregada d'estudiar la implementació definitiva en el conjunt de les set parròquies. Una vegada tinguin enllestits els treballs es procedirà a la convocatòria d'un concurs públic per atorgar la concessió del servei a l'empresa que el guanyi. Una subhasta que haurà d'anar acompanyada d'algun tipus de subvencions siguin públiques o privades, segons va explicar el representant de Pedaland, Miquel Àngel Armengol.

CANVIS/ El projecte definitiu incorporarà un seguit de canvis després que durant aquests quatre mesos s'hagin detectat petits problemes. Així, el nou format inclourà un nou model de bicicleta que s'adaptarà totalment a les característiques del Principat. «Una bicicleta més robusta , amb rodes més altes i una bateria que s'ajustarà a temperatures baixes», va assenyalar Armengol.

ÈXIT DE LA INICIATIVA/ Tant FEDA com els responsables de Pedaland van valorar el període de proves de manera molt positiva, superant «totes les expectatives», va manifestar Xavier Forné, director de diversificació de FEDA. Al llarg d'aquests 4 mesos s'han realitzat 2.249 trajectes que han sumat un total de 3.918 km, la qual cosa representa un important estalvi energètic i una rebaixa considerable d'emissions de CO2, 3.224, 27 Kg equivalents a CO2, que seria el mateix que 18 viatges d'anada i tornada en avió entre París i Londres o que 167 viatges en tren entre París i Bordeus. En aquesta primera etapa, Pedaland ha funcionat amb 4 estacions dotades de 6 bases cada una i un total de 16 bicicletes. El servei ha estat utilitzat per 213 usuaris registrats, dels quals 200 van ser actius. La majoria dels usuaris van ser dones, en un 63% i tenen entre 18 i 50 anys. El 75% dels trajectes van ser d' entre 1 i 5 quilòmetres i la durada mitjana entre 5 i 15 minuts. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT