PUBLICITAT

Sarmiento afirma que "no hi ha cap altra sortida'"que tancar l'ACU

  • El director de l'Associació de Consumidors i Usuaris considera  que el Govern no dona prioritat a aquest ens
  • Alerta que "quedaria molt lleig que en aquest país no hi hagués un organisme defensor dels consumidors"
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA


30092010_acu
El director de l'ACU, Joan Antoni Sarmiento. Foto: ANA
El director de l'Associació de Consumidors i Usuaris d'Andorra (ACU), Joan Antoni Sarmiento, ha assegurat que aquesta entitat no té "cap altra sortida'"que acabar tancant vist que el Govern considera que no és "prioritària" la seva existència. Així ho ha declarat al programa el Matinari d'ADRàdio. Sarmiento ha assenyalat que l'ACU "està igual que fa un any, que fa dos i que fa tres" i que des del primer contacte amb el Govern actual, farà un any i dos mesos, "la situació no ha canviat".
Sarmiento ha apuntat que "quedaria molt lleig que en aquest país no hi hagués un organisme defensor dels consumidors" i que "de cara a fora no acabaria de ser ben entès". Segons el director de l'ACU, el tancament de l'entitat també es preveu des de la junta directiva, on fins ara hi havia "dues o tres veus" que advocaven "claríssimament" per desfer l'organisme, i actualment "aquestes veus s'estan incrementant". Els motius, segons Sarmiento, són que no es veu cap "gest directe" per part de l'Administració.

L'ACU demana ser declarada una entitat d'interès públic. Les demandes de l'entitat però, no es limiten al finançament. Sarmiento ha remarcat que si el Govern considera necessari protegir els consumidors ha de crear un departament de Consum, i si prefereix que se n'encarregui una entitat externa ha de donar les eines per fer-ho. Per exemple, cal una Llei de protecció al consumidor "com déu mana", perquè l'actual, de l'any 85, és "obsoleta i inaplicable". Això comporta que "molta gent que arriba a l'ACU té més raó que un sant i l'única via que té per poder reclamar és anar a la Batllia i no tothom té possibilitats d'anar-hi".

Així mateix, Sarmiento ha recordat que en aquest país no són obligatòries les fulles de reclamació. I sobre les de turisme, que sí que són obligatòries, Sarmiento ha dit que, "personalment", té "seriosos dubtes que hi hagi un seguiment per part de l'Administració".

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT