PUBLICITAT

Alpify reuneix 400.000 euros per potenciar la seva internacionalizació

  • L'empresa andorrana aconsegueix el suport de La Caixa i d'un grup de ?business angels' del país
  • L'aplicació compta amb 70.000 usuaris registrats d'Andorra, Espanya i diverses estacions del món
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'andorrà Guillem Viladomat mostra la seva aplicació Alpify, en una imatge captada a Barcelona. Foto: EL PERIÒDIC

L'empresa Alpify, amb seu a Barcelona i el Principat (però creada per andorrans), ha completat amb èxit la seva primera ronda de finançament per un import de 400.000 euros, que han cobert la Caixa, a través de Caixa Capital Risc, i un grup de business angels (mecenes o inversors) andorrans. Aquesta ampliació va destinada a garantir la seva expansió internacional. En l'actualitat l'app d'emergència compta amb 70.000 usuaris registrats. Està implantada a Andorra i, parcialment, a Espanya on cinc comunitats autònomes (Aragó, Cantàbria, Euskadi, Extremadura i La Rioja) ja l'utilitzen dins dels seus sistemes del 112. A més a més, recentment es va tancar un acord amb la ciutat veneçolana de Caracas i el seu districte metropolità, que alberga a més de tres milions i mig d'habitants.

El sistema s'utilitza també en diverses estacions d'esquí del planeta com les andorranes Grandvalira i Vallnord, Saint Lary, Font Romeu, Courchevel (França), Las Leñas (Argentina) i altres de Kazakstán i Turquia. I el sistema ja ha demostrat l'èxit de la seva apliació: aquest estiu quatre persones van ser rescatades en temps record a Andorra i 40 a Espanya gràcies a Alpify.

geolocalització gratuïta / Alpify ha desenvolupat una aplicació mòbil gratuïta de geolocalització per a usuaris en situacions d'emergència o auxili. Igualment, ha desenvolupat un panell de gestió perquè els serveis d'emergència de 112/911 puguin veure la posició exacta de la persona que ha sol·licitat ajuda o que es troba desapareguda. L'usuari pot enviar una alerta de rescat juntament amb la posició GPS simplement prement el botó d'emergència. També pot activar-se sense necessitat de prémer el seu botó, la qual cosa permet al 112 conèixer la posició d'un desaparegut, si ho sol·liciten els cossos de seguretat.

Actualment no existeix cap tipus de sistema fiable de localització que acompanyi les trucades a serveis d'emergències. La mala localització de les trucades realitzades des d'un mòbil és un problema que es dóna en tots els 112/911 del món. Una correcta geolocalització de l'emergència és fonamental per reduir el temps de rescat i, per tant, el nombre de víctimes i els recursos econòmics destinats.

En 2013 va haver-hi més de 100 morts en muntanya a Espanya. Cada any es realitzen prop de 600 milions de trucades als serveis d'emergència a Europa. Aproximadament es fan 329 milions de trucades d'emergència a la UE. El temps d'intervenció per a accidents crítics és de 20 minuts. El cost d'un minut de servei d'emergències és d'1.300 euros.

Alpify, fundada l'any 2013 per Guillem Viladomat i accelerada en la incubadora del Grup Inspirit, s'ha convertit per les seves prestacions i millores tecnològiques constants, en l'aplicació capdavantera del mercat. Les inversions de la Caixa i el grup de mecenes d'Andorra inverteixen en la companyia amb l'objectiu d'accelerar la seva expansió internacional.

Segons Viladomat, com a responsable del projecte, «el capital captat es destinarà a impulsar la penetració de l'aplicació mòbil Alpify a nivell internacional on ja comencem a tenir molt bons imputs en diversos països».

UNA MICA D'HISTÒRIA / La idea de Alpify va néixer l'any 2012 com a conseqüència de la desaparició i posterior defunció d'un excursionista alemany en una zona muntanyenca d'Andorra. El cas va despertar un gran interès en els mitjans de comunicació locals, ja que la persona extraviada va contactar amb els cossos de seguretat, gràcies al seu telèfon mòbil, i va estar parlant amb ells fins que se li va acabar la bateria. El turista no va saber explicar on es trobava i l'habitual mètode per conèixer la posició del dispositiu mòbil pel càlcul de la triangulació d'antenes no funciona de manera precisa. En aquest sentit, el cos de bombers d'Andorra està sent de gran ajuda per al desenvolupament constant de l'aplicació.

Aplicació poc usada / Aquest mateix estiu, l'encarregat del GRIM, el cos de muntanya dels Bombers, Òscar Santo, afirmava a EL PERIÒDIC que el telèfon mòbil pot suposar un problema, però si se sap utilitzar «és una eina molt útil que ens facilita la feina a tots». Santos va afegir que si la localització es fa a partir d'aquesta aplicació «és molt més fàcil trobar a les persones perquè la ubicació que ens proporciona és molt exacta». Però tot i això, no hi ha un ús estès entre els excursionistes, la majoria de vegades per la falta d'informació i «es fa servir poc tot i les avantatges que proporciona». De fet, va confirmar que dels prop de 120 rescats que va dur a terme el GRIM durant l'any passat i dels prop de 70 realitzats fins al setembre d'aquest any, només tres es van produir mitjançant l'Alpify.

Santos va recordar que en punts claus i concretes de la muntanya hi ha panells d'informació amb el codi QR per descarregar-se l'aplicació. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT