PUBLICITAT

El CEO renovat guanya 392 socis i redueix costos

  • El Comú, sorprès amb l'increment d'abonats, calcula que en dos anys assolirà l'equilibri pressupostari
CLARA GARNICA
ORDINO

Periodic
Autoritats comproven les millores de la piscina, amb infants fent una classe, ahir Foto: TONY LARA

Queden encara alguns elements, (falta instal·lar la caldera biomassa i posar en funcionament el control centralitzat), però en línies generals la remodelació integral del Centre Esportiu d'Ordino (CEO), ja és una realitat i ja està sent gaudida pels seus prop de 1.750 abonats. Van ser unes obres express, durant els mesos estivals, i que han permès millorar les instal·lacions en termes energètics així com en serveis per als seus abonats. Dos mesos després de finalitzar el projecte arquitectònic, sembla que tots dos objectius comencen a assolir resultats. En nombre de socis, el centre ordinenc ha guanyat 392 abonats. I en termes energètics, ja s'està començant a estalviar. Tot plegat permet portar l'optimisme al Comú i als responsables de l'obra. S'havia previst l'equilibri pressupostari en tres o quatre anys. Ahir el conseller de Turisme i Esports, Bartumeu Gabriel, va reduir el termini per arribar al dèficit zero «d'aquí a un any i mig o dos».

En termes energètics, el CEO és un altre centre. A banda de la caldera biomassa, també s'ha instal·lat plaques solars i fotovoltaiques per escalfar l'aigua i per produir electricitat, respectivament. S'ha adquirit un deshumificador i un recuperador d'aigua per a la piscina, un nou enllumenat basat en leds de molt baix consum, i una bomba de calor pel gimnàs. En un inici els càlculs apuntaven cap a un estalvi del 50%, que encara cal matisar en funció de com finalment funcioni tota la instal·lació.

I pel que fa al l'increment de socis, els 392 nous abonats des del setembre són «tot un èxit» i «ens han sorprès», va explicar la cap d'Esports, Judit Villaró, reconeixent que les previsions se situaven al voltant de les 200 noves matriculacions. Amb tot, s'ha aconseguit arribar a la xifra dels 1.749 abonats, quan el CEO se situava els darrers anys «entre els 1.350 i els 1.400», va explicar Villaró. Per tot plegat, els responsables de la instal·lació comencen a plantejar-se aspectes com quina seria la capacitat màxima del centre. Els propers dos mesos (fins final d'any), es farà una valoració de tot plegat.

Més llum, més calor / L'augment de socis respon a dos aspectes, al parer del Comú. Per una banda, la remodelació que s'ha fet a les instal·lacions durant aquest període d'obres. Per exemple, la piscina ha guanyat en lluminositat i en climatització. Ara sí que es compleix amb la normativa que estipula que la temperatura ha de ser entre dos i quatre graus superior a la de la piscina. Una piscina que està a 28 graus, pels ara 30 graus de l'ambient.

La zona esportiva també ha millorat. S'ha ampliat gairebé al doble. Aprofitant que s'ha rebaixat el sostre de la piscina, s'ha posat aquest al mateix nivell que el de la zona de màquines per tenir un espai d'uns 400 metres quadrats. Això ha permès incorporar noves màquines de «treball funcional» i TRX.

A més a més, el CEO ha guanyat una nova sala polivalent, pensant també en entitats o residents ordinencs en general.

L'altre gran motiu de l'augment del nombre de socis el trobem en les noves propostes d'abonament. El Comú ha creat una nova quota Plus on entren les classes dirigides, sessions d'UVA, esquaix i entrenaments. Abans s'havien de pagar a part. Així, per «60 euros més l'any», tens tots els serveis del centre esportiu, a excepció de les classes de natació.

Sembla que aquesta nova proposta d'abonament està tenint tirada. Villaró va explicar que 178 socis ja vigents s'han canviat de quota «perquè la diferència de preus no és excessiva». I dels 392 nous socis, 225 han agafat la quota bàsica, per 167 que han optat per aquesta nova modalitat Plus. Per tot plegat, si abans les classes dirigides estaven al voltant del 10% d'ocupació, ara estan «a tope», va assegurar Villaró.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT