PUBLICITAT

El límit són 2.700 corredors

  • Andorra Turisme aportarà un any més 160.000 euros, dels quals 35.000 arriben per part dels comuns
R. MORA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
A la dreta de la imatge, la part de Setúria on hi haurà la variació del recorregut del Mític i de la Ronda Foto: TONY LARA

Hi ha un insalvable problema de logística i recursos que els organitzadors de l'Andorra Ultra Trail no són capaços de superar, per la qual cosa l'augment progressiu que ha estat evident en la prova ha de frenar una mica si no es volen perdre els papers. La intenció, i ja s'encarreguen de repetir-ho des de l'empresa Cims Màgics, és que els quatre dies de festa esportiva continuïn sent propers als corredors i als seus acompanyants, i per això permetre més inscripcions seria caure en la trampa de l'excés. Així les coses, ahir el director de la cursa, Gerard Martínez, va deixar clar que el límit seran 2.700 corredors.

Andorra Turisme i l'Andorra Ultra Trail van signar ahir la renovació de l'acord de col·laboració pel qual els organitzadors rebran 160.000 euros per poder fer front a la competició. D'aquests 160.000, 35.000 seran provinents dels comuns a través del projecte Infoturisme. Els comuns, en anteriors edicions, havien aportat 50.000 euros, però en aquest 2015 hi ha una part que estava destinada a cultura, en concret al Land Art, per la qual cosa la diferència fins als 50.000 habituals correrà a càrrec d'Andorra Turisme, tal i com va confirmar ahir el ministre Francesc Camp, present en l'acord amb Cims Màgics.

La participació en aquesta prova esportiva ha anat en augment en els últims anys. En l'estrena del 2009 hi van ser 557 corredors; en 2010 van arribar als 987; en 2011 la xifra va saltar a 1.251; en 2012 va ser de 1.671; en 2013 es van superar els dos mil amb 2.174; i finalment en 2014 la xifra va establir el rècord fins ara, amb 2.482. En la primera edició es van veure representats nou països, pels 36 de la darrera edició.

UN PRESSUPOST DE 450.000 / Segons Martínez, el pressupost per al 2015, que es disputarà entre el 25 i el 28 de juny, serà d'uns 30.000 o 40.000 euros més, el que es preveu que arribi 450.000. Martínez va destacar que la despesa d'aquesta competició no és tan alta, i va posar com a exemples els 900.000 euros amb què funciona la Transvulcania, o els tres milions que té l'Ultra Trail del Montblanc.

MILLORES EN LA SEGURETAT / Una de les coses que Cims Màgics considera millorables per a la 7a edició del pròxim estiu és la seguretat. «Si fa bon temps, no hi ha problemes, però si fa mal temps hi ha zones en què pot haver-hi perill, com el bony de la Pica o el Comapedrosa», va dir Martínez.

VISITES I NOCTURNITATS / Altres dades que va aportar ahir l'organització és que si bé les visites que acompanyaven els corredors van ser de 4.881, les nocturnitats van arribar a 17.000, quan en 2013 aquestes van ser 9.000. L'impacte econòmic de tot plegat, segons Cims Màgics, va ser de 2,7 milions d'euros.

461 INSCRITS EN NOMÉS UNA SETMANA / Les inscripcions per a l'edició de 2015 es van obrir fa una setmana. En aquest temps, s'han confirmat 461 inscrits de 25 països. En aquestes dades destaquen 10 corredors dels Estats Units, dos de Nova Zelanda, a més de les xifres altes d'andorrans, amb 67, espanyols, que són els més destacats amb 177, i francesos, amb 129.

NO ES PREVEU PAGAR PRIMES A ESTRELLES/ Martínez va deixar clar ahir que la filosofia de l'AUTV no és tenir gent mediàtica, tot i que no descarten que hi sigui. «Pagar primes per fer venir corredors de renom no entra en la nostra filosofia, però si es presenta l'oportunitat, potser es farà».

PETITS CANVIS EN EL RECORREGUT / Ahir es va informar de algunes petites variacions en els recorreguts del Mític i la Ronda dels Cims. El més destacat és el que afectarà la zona de Setúria, on es permetrà anar per la línia fronterera entre Andorra i Espanya. Pel que fa a les distàncies, gairebé cap ni una variarà, i només augmentarà el desnivell acumulat de la Ronda, que passarà de 13.000 a 13.500 metres. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT