PUBLICITAT

L'electrònica manté l'atractiu de preus

  • Els productes poden arribar a ser un 40% més econòmics
JOSEP ROMERO
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un establiment de perfumeria de l'avinguda Carlemany a la parròquia d'Escaldes-Engordany. Foto: TONY LARA

El Principat segueix sent competitiu a nivell de preus respecte a França i Espanya si es té en compte sectors com el de l'electrodomèstic i l'electrònica on la diferència de molts productes poden arribar a ser fins a un 40% més econòmics. També es manté un percentatge de diferencial important en el cas de la drogueria, els licors i el tabac, mentre que en el cas de l'alimentació aquests marges es redueixen fins el punt que es podria dir que són «semblants als dels establiments espanyols», segons va explicar el vicepresident en funcions de la Federació d'Associacions de Comerciants d'Andorra, (FACA) Antonio Miralles.

ESTUDIS DE MERCAT/ Les grans superfícies comercials del país recorren a empreses espanyoles especialitzades en realitzar estudis de mercat per conèixer de manera periòdica els diferencials de costos a través dels catàlegs promocionals que editen els establiments espanyols afegint a més els propis andorrans. D'aquesta forma és «possible saber tots els preus de promoció en el seu conjunt» va assegurar Miralles. Si es pren com a referència la setmana actual d'aquest mes de novembre alguns aparells de televisió, per exemple, poden arribar a ser fins un 99% més econòmics.

Dels 55 productes analitzats, només 3 presenten millors preus al país veí i 6 mantenen les mateixes quantitats que a Espanya. Pel que fa als electrodomèstics els percentatges se situen entre el 32 i el 3%.

ALIMENTACIÓ/ Amb la incorporació de les marques pròpies per part de molts centres comercials, es fa més difícil la comparació en el sector de l'alimentació. Miralles va assegurar que tot i així no hi ha diferències significatives. La marca blanca o de distribuïdor segueix creixent de forma significativa. A Andorra ja representa el 51% de les unitats que formen part de la borsa de la compra. La xifra actual de negoci és d'un 40% i els diferencials de cost en relació a les grans marques és d'un 30%. El Principat presenta a més una variable pròpia, aquells productes aplegats en el paquet d'assortiment. És a dir, un article d'una mateixa marca que es ven com a producte diferent perquè està fabricat en varis països.

MERCADONA/ Miralles també es va referir a l'impacte que pot significar pel comerç del país, la posada en marxa de Mercadona a la Seu ,que obrirà portes al llarg de l'any 2015. Al respecte va manifestar que els primers afectats seran els establiments de proximitat com pot ser el Punt de Trobada que a priori poden perdre clients procedents de la mateixa Seu i de les zones de població limítrofes. En principi també es pot veure perjudicat el mercat interior «per l'efecte de curiositat dels consumidors». 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT