PUBLICITAT

'Fem parc' aposta per la carta de turisme sostenible

  • El Consorci CEDER proposa als establiments turístics al Pirineu
EL PERIÒDIC
SORT

Periodic
Garriga i Rius en la presentació del projecte ?Fem parc' Foto: acn

El Consorci CEDER Pallars-Ribagorça, va plantejar ahir als establiments turístics de les comarques del Pirineu passar a formar part de la xarxa de Punts d'Informació del Parc Nacional d'Aigüestortes i Parcs Naturals en el projecte Fem parc. L'objectiu és dotar el territori del màxim de punts d'informació complementaris. El projecte Fem parc formarà els establiments turístics, els conscienciarà de la importància i necessitat de donar aquest servei i els facilitarà material promocional per assessorar als clients. Es vol que les empreses sentin com a propis els espais protegits i en siguin els ambaixadors. L'objectiu final és aconseguir la Carta Europea de Turisme Sostenible.

Marina Rius, gerent del Consorci Pallars-Ribagorça, va explicar que aquest projecte no vol fer la competència als Punts oficials dels Parcs sinó ser complementaris. Rius va afegir que amb aquest servei es vol donar un valor afegit a través de promocionar informació turística per continuar l'estada, tot millorant la satisfacció del client, en rebre informació adequada i fiable. Fent de punts d'informació els establiments turístics es poden cobrir les franges horàries i àmbits territorials que no poden absorbir les oficines d'informació turística. El projecte Fem parc va fer a Sort la primera sessió per als responsables de les empreses de turisme als quals es va presentar una sèrie de fitxes interpretatives dels parcs com a eina útil a l'hora d'atendre el client. També se'ls va parlar de producte turístic i atenció. L'acció consisteix en un curs de formació, sense cost per als participants, estructurat en 4,5 hores de formació teòrica i dues visites pràctiques de 4 hores cadascuna al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, i al Parc Natural de l'Alt Pirineu. Un dels reptes, segons Marian Rius, és que la gent del territori senti com a alguna cosa pròpia els parcs i transmeti aquesta sensació als seus clients perquè també el sentin seu. Marc Garriga, director del Parc Natural de l'Alt Pirineu, va explicar que aquest projecte pot ajudar a valorar els recursos naturals de la zona i aconseguir la fita de la Carta Europea de Turisme Sostenible.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT