PUBLICITAT

Andorra, a través dels ulls d'Instagram

  • Tres dels igers més populars de Catalunya participen en la iniciativa d'Andorra Turisme
L.F.M.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Foto: @m4kr4b3us

La fotografia creativa està creixent gràcies a la xarxa social Instagram. Precisament la seva popularització ha contribuït en que sigui utilitzada també per diverses marques per fer publicitat. Andorra Turisme no és l'excepció. No es la primera vegada que organitza un ‘instaweekend' al país i convida a igers amb molts seguidors. Els hi hem preguntat a tres d'ells com s'han introduït en el món d'Instagram i com va ser la seva experiència a Andorra.

El David Aguilar, @m4kr4b3us, amb 28.000 seguidors, va començar amb l'Instagram fa un parell d'anys «suposo que, com gairebé tothom», en sents a parlar i et pica la curiositat. La seva primera gran experiència va ser el Sonar 2013. «Vaig guanyar un concurs i vaig tenir la sort de ser l'Instagramer Oficial del festival». A partir d'aquí, ha col·laborat amb marques com Estrella Damm, Jack Daniel's, Axe, Catalana Occidente i organismes com la Diputació de Barcelona. De fet, Andorra Turisme va contactar amb ell a través d'una agència «que treballa per ells i coneixia la meva galeria», i li van deixar suggerir altres igers.

La Vanessa, @v_snake, se la va descarregar perquè el seu xicot, en @m4kr4b3us la tenia, i també li va picar la curiositat. Actualment ja té 20.000 seguidors. Ella ha treballat amb les marqués Jack Daniels i Catalana Occidente, i també ha col·laborat un cap de setmana amb Tarragona Turisme en la Tarraco Viva.

La Marta, @martabcn100, amb 32.000 seguidors, es va sumar a la comunitat instagram «una mica per casualitat. Una amiga va penjar unes imatges al Facebook i em van agradar els filtres que utilitzava. poc a poc m'hi vaig anar ficant». Ha participat en marques com Andorra Turisme i Catalana Occidente

Aquets igers tan seguits, quines apps fan servir? Com editen les seves fotos per aconseguir resultats tan espectaculars? Doncs la Marta i la Vanessa no són gaire de ‘extres'. La primera, «el 99% ho faig amb Instagram. No acostumo a editar gaire, només les opcions de filtres que ofereix IG, que ara també ens dóna més possibilitats de jugar amb el contrast, la lluminostat, saturació, etc…», i la Vanessa «només Vsco i a vegades sense cap filtre».

Les aplicacions de capçalera del David són més: «depenen una mica d'allò que demana cada foto utilitzo una o altre APP, però podríem dir que les meves aplicacions de capçalera són Filterstorm, VSCO Cam i Superimpose».

La xarxa creix i les influències també, de fet, ja es parla de ‘influencers'. Al David aquesta «és una paraula que no m'agrada gaire, potser perquè no em sento un d'ells. Entenc que la gent em segueix per la meva manera de veure les coses i no per com sóc o per la meva manera de viure. No crec que allò que fotografio creï tendència, si més no fora d'Instagram». La Marta però creu que «algunes persones els tenen molt en compte», tot i que ella no en segueix cap, «o almenys no en sóc conscient». La Vanessa és la que afirma amb més contundència que els ‘influencers' existeixen i que «cada vegada tenen més força en totes les xarxes socials».

La xarxa instagram està evolucionant i cada any creix en usuaris. La Marta pensa que «hi ha una evolució cap a la quantitat, a vegades acompanyada per la qualitat i altres no tant» i que s'està perdent «una mica l'espontaneïtat que hi trobava a l'inici». En David creu que «el potencial d'Instagram és cada dia més gran». Fins fa poc, la gent identificava la xarxa amb un perfil de fotos personals on penjar el ‘dia a dia', « avui, i cada vegada més, creixen els perfils de gent amb interès per la fotografia, especialment mòbil, així com els de les marques comercials, que promocionen les seves galeries amb tot un seguit de concursos», en aquesta última apreciació hi coincideix la Vanessa, «les marques ho utilitzen com a mitjà de publicitat».

Aquests tres cracks de la xarxa recomanen a l'usuari que «gaudeixi de la fotografia i faci allò que li agrada, no el que pensa que li agrada als altres», per a la Marta es tracta d'un hobby per gaudir. En David afegeix que «per damunt de tot, no es fixin mai en els números. Molts seguidors no és sinònim de res».

Finalment, els tres igers van explicar que els havia atret més del Principat: la Marta, «adicta a fer travesses de muntanya» i de passar el seu temps lliure a la natura, va dir que «Andorra és un espai ideal». En David va explicar que «sóc fan d'Andorra des de ben petit ja que sóc un enamorat de la neu (snowboard) i de la natura» ara bé... «Platja, és l'únic que li demanaria». La Vanessa diu que ho ofereix tot «relax ( Caldea, Inúu), molta varietat d'allotjaments, molt bona oferta de restaurants (recomano El Crostó), tota mena d'esports i excursions».

Els experts enmàrqueting ipublicitat tenen Instagram en el punt de mira. Les xarxes socials ja són un canal massiu, per la qual cosa també són una clara oportunitat perquè les marques i empreses arribin als seus compradors potencials a un cost més baix que la publicitat en televisió o ràdio, per exemple.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT