PUBLICITAT

El Festival Narciso Yepes també és per als més menuts amb èxit

  • L'aposta d'obrir el certamen als infants aconsegueix omplir l'auditori nacional d'Ordino?
CLARA GARNICA
ORDINO

Periodic
El ratolí durant l'actuació a l'Auditori d'Ordino Foto: ÀLEX LARA

Pel qui no el conegui, el Jeronimo Stilton és un ratolí ben trempat que treballa de periodista al diari l'Eco del Rossegador a Ratònia, la capital de l'Illa dels Ratolins. Va néixer a Itàlia l'any 2000, en una sèrie de llibres creats per l'escriptora italiana de literatura infantil Elisabetta Dami. Des de llavors, s'ha convertit en el preferit de molts nens i nenes gràcies al seu humor i a l'estètica visual que defineix els seus llibres, amb moltes il·lustracions i jocs gràfics.

Tanta popularitat s'havia d'esprémer al màxim, i així es va fer amb el pas de Jeronimo Stilton als escenaris. La seva primera producció musical, El Regne de la Fantasia, va ser tot un èxit amb més de 250.000 espectadors.

Aquesta vegada Jeronimo Stilton proposava un musical amb els Fantàstics (quatre nois que no paren de ballar) i la Companyia de la Fantasia (diversos personatges enigmàtics que van apareixent al llarg del musical). El Festival Narciso Yepes s'hi va fixar, i el va escollir en la seva aposta per apropar aquest popular festival també als més menuts. És la primera vegada que el Yepes s'arriscava amb una proposta lluny de la música d'autor, de les veus talentoses o de grups de renom.

Es tracta, tal i com van exposar els organitzadors ¬-el Comú d'Ordino i Crèdit Andorrà-, el dia que anunciaven que vindria el Jeronimo, «d'apropar la música a les noves generacions des d'una vessant pedagògica», perquè la visquessin d'una manera «lúdica».

Vist el resultat d'aquest petit experiment musical, molt probablement en l'edició de l'any vinent del Festival hi trobarem algun nou espectacle destinat als més petits de la casa. L'Auditori Nacional es va omplir de famílies amb els seus fills, encantats de passar un diumenge al matí força diferent al que estan acostumats.

Només apagar-se les llums, els quatre Fantàstics van aparèixer a l'escenari sota la seva cançó paradigma. Enèrgics, emocionats, van estar ballant sense parar durant l'hora llarga que va durar l'espectacle. Ells van ser el preludi del que tots els infants presents a l'Auditori (i que probablement el descobrien per primera vegada) estaven esperant. El van cridar, el van cantar, i finalment va aparèixer el gran protagonista de tota aquesta història... el Jeronimo Stilton.

Bé, potser aquesta vegada el ratolí periodista va passar més a un segon pla. Perquè en aquest segon musical queden molt més repartits els protagonistes. Dos dels Fantàstics tenen la seva pròpia cançó. També reben el seu moment de glòria Stria (la Reina de les Bruixes, que ve a ser la dolenta de la història però que s'acaba fent estimar), Thalassa (la reina de les sirenes, que li proposa matrimoni al ratolí), Scribacchinus Scribacchinus, i els entranyables Boletus i Fritil·laria.

El públic, en general, es va deixar seduir per un musical senzill però ben treballat, amb poc diàleg on s'encadenen les cançons, un total de 14, de manera fluïda i espontània. Les cançons, amb molt de ritme i enganxoses, han estat especialment compostes pel músic Manu Guix. Va aconseguir que tothom acabés ballant, els més petits, però també els pares i acompanyants. I molts encara les taral·laregen.

FINAL AMB INVASIÓ/El musical va acabar amb una invasió a l'escenari com si d'un partit de futbol amb final d'infart es tractés. Globus, confeti i molta alegria. Va ser una bona experiència per als assistents, aconseguint el que molt pocs poden presumir de fer: tenir a nens i nenes atents durant més d'una hora.

Molts d'ells segur que després del musical, i durant tota la jornada d'ahir, van demanar als seus pares, una vegada i una altra, que els posessin vídeos al telèfon mòbil o a l'ordinador del ratolí i els seus amics. I els més clàssics, van córrer a la llibreria a comprar un dels seus llibres. És la febre Jeronimo. Ja la tenim, també, a Andorra. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT