PUBLICITAT

Els comerciants demanen una millor senyalització exterior

  • La FACA considera que els canvis evitarien discriminacions
JOSEP ROMERO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Betim Budzaku, durant la presentació de la campanya de tardor, Andorra Shopping Festival Foto: TONY LARA

El vicepresident en funcions de la Federació d'Associacions de Comerciants d'Andorra (FACA), Antoni Miralles, demana a Andorra Turisme un sistema de senyalització exterior que permeti establir «una mena de circuit de l'Andorra Shopping Festival que connecti alhora totes les zones amb els principals eixos comercials».D'aquesta manera, tots els establiments estarien en igualtat de condicions i s'evitarien possibles discriminacions a nivell promocional entre els que ocupen les primeres línies comercials i els de la resta de zones properes. En concret, proposen que la manca de comunicació exterior es tradueixi en una identitat gràfica en forma de cartells o banderoles.

Malgrat aquesta deficiència, els representants del sector valoren positivament el conjunt d'accions i actuacions governamentals previstes per a la present temporada de tardor donat que estan ajudant a recuperar el nivell de vendes dels darrers anys i que s'han anat reduint en el que portem del 2014 entre l'1 i 5%. L'altra cara de la moneda la dóna el comerç del Pas de la Casa que en el sector del licor i del tabac presenta caigudes xifrades entre el 10 i el 15 % en el que portem d'any.

DEFENSA CAMPANYES/Miralles va defensar la necessitat de les campanyes promocionals ja que «els comerciants no tenen el costum de treballar conjuntament i les accions conjunts són complicades». Tot i la reducció del pressupost per a aquesta segona edició de l'Andorra Shopping Festival, el vicepresident de la FACA va indicar que els diners no han de ser excusa perquè «les retallades es puguin suplir amb imaginació i participació per part de tots, no únicament del Govern». En aquest sentit, reclama una «major implicació dels comerciants» i de l'executiu a l'hora de plantejar-se «seriosament el foment de l'associacionisme» per tal de facilitar al sector «les eines i els recursos per poder treballar plegats».

MÉS ACTUACIONS/ La FACA aposta de manera ferma per iniciatives que portin el «comerç al carrer»i prova d'aquesta necessitat és que «Vivand és va quedar curt dissabte passat tancant a les deu de la nit». Miralles va assegurar que es tasca de tothom, «no únicament del govern» compartir tota l'activitat comercial la qual cosa s'ha de traduir en «més temps i treball».

La temporada de tardor,una de les tradicionalment més fluixes, va registrar el mes de setembre passat baixades de vendes importants especialment en perfumeria i moda. L'any passat els dos sectors van experimentar descensos xifrats entre el 8 i el 15%. La lenta recuperació té molt a veure amb les accions d'animació i promoció que s'estan duent a terme i que «mica en mica estan donat els seus fruits, tenint en compte que venim de períodes molt difícils a causa de la crisi econòmica», va concloure.

La campanya de tardor que, es portarà a terme entre els dies 1 i 16 de novembre, comptarà amb la participació d'uns 500 establiments d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. El pressupost destinat puja fins els 734.000 euros, 213.000 menys que en l'edició passada. Les animacions i l'art al carrer conformen el gruix de les actuacions. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT