PUBLICITAT

Menys pressupost i més art al carrer

  • La campanya de tardor incorpora l'aplicació Andorra Go!
JOSEP ROMERO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
33Budzaku i camp abans de presentar la nova iniciativa, ahir. Foto: tony lara

Tot i que la tardor potser complicada a nivell turístic degut a que aquest any no hi ha els tradicionals ponts del Pilar i de Tots Sants, Andorra Turisme preveu poder salvar la temporada amb una previsió d'augment de visitants del 4%. Ahir durant la presentació de la segona edició de l'Andorra Shopping Festival al Centre de Congressos de la capital i davant un auditori format per representat dels diferents agents implicats, el ministre de Turisme, Francesc Camp va explicar que la baixada del nombre de pernoctacions prevista no implicarà necessàriament una baixada de turistes que visitin el Principat entre l'1 i el 16 de novembre que és quan es concentren el gruix de les actuacions de dinamització que s'inclouen en la nova campanya de tardor, a la qual s'han adherit fins al moment 491 establiments. S'espera poder igualar la xifra dels 500 de la temporada anterior.

PRESSUPOST/El pressupost total destinat és de 734.000 euros, 213.000 euros menys que en l'edició passada. Tot i aquest descens «mantindrem la qualitat». Una disminució pressupostària que es deu, segons Camp, a l'eliminació d'accions com la passarel·la de moda que no era de les més valorades i per l'aposta per l'art i la dinamització al carrer amb artistes del país. Així durant aquestes dues setmanes artistes del país elaboraran les seves escultures, creades a base de penjadors de roba, en diversos eixos comercials d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.

Aquest canvi de filosofia va acompanyat també per l'aposta per les noves tecnologies com ara l'aplicació mòbil, Andorra Go! com a «vehicle del sector per promocionar-se». A través de l'app es donaran a conèixer les ofertes especials, les promocionals o aquelles vinculades al contingut informatiu del sector turístic com ara l'agenda d'activitats, culturals, gastronòmiques, d'oci i de lleure. A més, set circuits d'aparadors amb els colors de la tendència de l'hivern,- amb premi inclòs- animaran l'exterior dels establiments.

Un altre de les novetats de la campanya és una actuació encaminada a conscienciar a la població sobre la necessitat de reciclar la roba de la que ja no es fa ús. Al respecte s'establiran uns punts de recollida tèxtil que anirà destinada a diferents ONG, entre elles, Carisma.

La gastronomia continuarà sent un altre dels plats forts de la campanya a través d'Andorra Taula que arriba a la setena edició amb 40 restaurants que ja han adquirit el compromís en participar-hi. A més el proper 27 d'octubre,a les 23.50h, s'emetrà per TVE un programa especial sota el títol Andorra, un país para comérselo, que fa unes setmanes va ser enregistrat per un equip de la televisió pública del país veí. El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, va assegurar que «la gastronomia està de moda i dóna possibilitats de posicionar-se en aquest sector».

Totes aquestes accions es complementaran, tal i com va succeir l'any passat, amb el repartiment de 500 borses recreant un element de moda en la zona de Vivand; la creació d'una cremallera gegant al Fener Boulevard i l'establiment d'un gran mural a la plaça de la rotonda de la capital. A més, 10 maniquís es convertiran en obres d'art en la zona de Prada Ramon. Tampoc faltaran a la cita, les actuacions dinamitzadores d'actors, animadors, actors o la música al carrer, acompanyades de carpes habilitades a Vivand en les que hi hauran assessors d'imatge per aquelles persones que desitgin fer un canvi de look.

VISITANTS/ Els espanyols continuen sent els turistes més esperats durant aquestes dades, amb un increment previst del 3,3%, seguit dels francesos amb un percentatge del 2%. La tendència s'inverteix en el cas dels excursionistes on la xifra d'augment se situa en el 1,5 pel que fa als veïns del nord i només d'un 0,4% en el cas dels del sud. L'objectiu és assolir un increment del 3% de turistes i un 1% més d'excursionistes, fins arribar als 284.968 visitants. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT