PUBLICITAT

L'inaudit és possible

  • Marcar el que és correcte o incorrecte, el que a priori, és millor i el que és pitjor, no és sempre encertat
JAUME

Pensem en personalitats que han marcat la Història. En homes i dones amb idees genials que, encara que en el seu moment històric van ser titllats de rars o bojos, van canviar el món.

La nostra societat tendeix a marcar que s'ha de fer, Què s'ha de dir, com s'ha de vestir o comportar-se. Ens presenta certs estereotips bons i teòricament productius per anar pel món en què vivim. Aquests sovint no coincideixen amb les idees de les persones realment innovadores. El plantejament d'estandarditzar i marcar el que és correcte o incorrecte, el que a priori, és millor i el que és pitjor, no és sempre encertat, ja que sol deixar fora del sistema els visionaris que no encaixen amb el motlle preestablert. Quan el pecat d'aquests tipus de personalitats al món real es només pensar fora de la caixa i fer-ho mentre es diverteixen.

Hi havia un anunci on l'eslògan més repetit és No ho veig. Doncs és exactament això. Aquestes persones semblen enredar amb idees noves i fresques, d'esperit emprenedor, encara que moltes vegades de caràcter disruptiu, juganer i entremaliat, ja des del sistema educatiu més primari es premia el seguiment de l'ordre en compte de la promoció de nous coneixements i enfocaments, fent que els nostres nens perdin interès pels estudis per avorrits. Aquests fills titllats d'escarriats pel sistema, segurament seran els que marcaran la història com tantes vegades ha passat. Persones que faran coses noves, apassionades, divertides, diferents però que els altres els diran: «No ho veig...»

A vegades, en les organitzacions aquestes qualitats no són valorades convenientment. Hem de potenciar la creativitat i el pensament heterodox. Ser diferents ens fa especials, sobre tot en un mercat global i tan atomitzat com l'actual (si l'Andorra dels 50'-80' va funcionar comercialment és perquè aquí es trobava quelcom diferent als nostres veïns en quant a producte i forma). Si volem diferenciar-nos, necessitem gent innovadora. Hem fomentar la diversitat d'idees, la cultura creativa, la participació transversal. Una cosa que sembla tan fàcil, es torna molt complicada a la pràctica, ja que les estructures tradicionals han aburgesat a la majoria de la població dins d'una falsa seguretat, però no ens hem de deixar vèncer. Per àrdua que sembli la tasca, el nostre objectiu ha de ser donar veu a aquelles persones que tinguin alguna cosa a dir, que no sempre coincideix amb les decisions de les organitzacions, amb això no vull dir fomentar la indisciplina i l'amotinament, sinó la participació activa per impulsar millores de forma ràpida. Que la vida no pesi. Hem d'aprendre a perdre la por, aquesta és la màxima barrera per evolucionar.

Hem de reptar l'estatus quo i crear una cultura que doni suport a la Innovació, concedint a aquests personatges de vegades tant molestos, la llibertat de pensament, promovent en nosaltres mateixos la tolerància al risc i al fracàs. Només així aconseguirem treure a la llum idees genials, moltes vegades simples, que són les que ens faran diferenciar-nos davant la nostra competència i davant dels nostres clients, tant interns com externs. La innovació és sense cap dubte un requisit indispensable si volem créixer com a societat, ha arribat el moment de vendre somnis no productes. H

@jaume_torres



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT