PUBLICITAT

La Massana Còmic torna a apostar per Corominas

  • L'ARCA està acabant de tancar els autors de la propera temporada
LAIA F.MAROT
LA MASSANA

Periodic
L'il·lustrador de Juego de Tronos, Enrique Corominas, a La Massana Còmic. Foto: TONY LARA

La cua al Museu del Còmic per aconseguir un autògraf del famós il·lustrador de la saga Juego de Tronos, Enrique Corominas, el passat abril, va ser històrica. N'hi va haver tanta, que els organitzadors van acabar apuntant el nom de la gent que s'estava esperant, i Corominas va estar fins a les tres de la matinada fent dedicatòries. Però aquí no acaba l'anècdota que explica el president de l'Associació Andorrana del Còmic, la Il·lustració i l'Animació (ARCA), Josep Samarra. L'il·lustrador de Juego de Tronos, a diferència d'altres autors, signa amb aquarel·les, i després de tantes hores, es va quedar sense, «així que les últimes les va fer amb vi i café». Qui no s'ho cregui, pot anar al local Iutopia i demanar el seu exemplar d' El Retrato de Dorian Grey, del qual va portar les planxes originals al Museu.

Aquesta vegada, però, Corominas vindria, si tot surt com es preveu i s'està treballant en aquesta línia, amb les portades originals que ha creat per a l'edició espanyola de la saga Cancion de hielo y fuego, el best seller de George R. R. Martin que la sèrie televisiva produïda per HBO ha convertit en un fenomen de masses. Enrique Corominas n'és el portadista oficial des dels seus inicis.

Però la sèrie i els llibres no són el mateix. En l'entrevista que Andrés Luengo li va fer a aquest rotatiu, Corominas va explicar que «la imatge visual de Juego de tronos ens ve de la sèrie televisiva. Alguns detalls coincideixen amb les meves portades, però la majoria no tenen res a veure. A partir de la sèrie, quan he hagut de refer una portada li he donat una paleta de color similar, però el que mai no faré és dibuixar un Tyrion que s'assembli a Peter Dinklage. La sèrie m'agrada, però crec que es mou en un registre un pelet més fantàstic que jo».

Enrique Corominas treballava per Gigamesh quan un dia, l'editor, Alejo Cuervo, li va explicar de què anava Juego de Tronos, i li va dir que seria un boom. D'això fa 12 o 13 anys. I sí, existeix un efecte Martin, «Juego de Tronos enganxa fins al punt que influeix en la vida dels que s'hi veuen atrapats». Com que hi ha hagut tantes edicions –cap a vint– «he repetit les portades fins a tres vegades. Les últimes són les definitives, excepte la de Festín de cuervos, que encara la tornaré a fer». Martin va ser qui en el cas de l'última entrega, Danza de dragones, va suggerir a Corominas, aprofitant que van coincidir a Barcelona, l'escena que avui il·lustra a la portada.

Algunes d'aquestes, de mides que poden passar el metre, podrien estar aviat a Andorra.

NOVA EDICIÓ I MINIEXPOS/Pel que fa a la resta d'autors que formarien part de la 19 edició de La Massana Còmic, Samarra va dir que hi estan treballant i que properament acabaran de tancar-la. Actualment, estan esperant acabar de tancar amb un autor que ha d'exposar properaement, del qual Samarra no va voler dir el nom per si finalment ha de venir més endavant, i per aprofitar la sala, han tirat endavant la iniciativa de les ‘Miniexpos', un nou format que pretén donar visibilitat a autors novells i a artistes convidats en exposicions que poden anar d'un cap de setmana a dues setmanes. Fins el 3 d'octubre hi podem trobar l'obra de Meritxell Gonzàlez Rider (coneguda com a Charmmy Colour), Visions d'Andorra, que consta de 16 il·lustracions en blanc i negre de paisatges i monuments d'Andorra que representen la visió molt personal de l'autora, que només té 20 anys. H.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT