PUBLICITAT

Camp vol unir forces per fer créixer el turisme de negocis

  • Actualment només representa el 0,1% del total al Principat
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El ministre de Turisme, Francesc Camp, durant l'acte de l'ACB, ahir Foto: tony lara

El turisme de negoci té una repercussió molt baixa al Principat, amb només un 0,1% dels visitants que ho fan per aquest motiu, el que ho converteix en una de les assignatures pendents pel ministeri. Andorra Turisme va crear fa quatre anys una entitat anomenada Andorra Convention Bureau (ACB) amb l’objectiu de promocionar el país com a destí per a la realització d’esdeveniments, reunions, congressos, convencions, formacions d’empresa i viatges d’incentius. És un «club de producte format per la participació d’empreses del sector privat, directament relacionades amb el segment del turisme de negocis i Andorra Turisme», com va recordar el ministre de Turisme, Francesc Camp, durant l’acte celebrat ahir al restaurant Deimos de Caldea
Durant l’any 2013 es van fer 300 esdeveniments, en general destinats a grups petits d’entre 20 i 30 persones. L’objectiu de la trobada d’ahir era fer partícips a entitats i institucions del país perquè, segons Camps, «siguin elles també ambaixadores a l’hora de promoure Andorra com a destí de turisme de negocis aprofitant la seva participació en trobades i reunions de negocis a l’estranger». La d’ahir va ser la primera trobada amb el sector per «conèixer de forma més àmplia les opinions i donar un nous impuls a l’entitat». A més, Camp va afirmar que «hi ha poc coneixement de la iniciativa dins el país, i per això hem convidat a empresaris del sector públic i privat».

Acords estratègics / La situació geogràfica d’Andorra fa que organitzar congressos importants sigui difícil, per la proximitat amb grans ciutats com Barcelona. Tot i això, Camp va anunciar que «s’està treballant per associar-nos amb el nord d’Espanya i el sud de França» per crear sinergies i sumar forces. De fet, Camp va explicar que ja s’ha arribat a un acord i ACB compta amb un comercial a cadascuna d’aquestes «zones estratègiques». L’entitat està formada per 25 membres procedents d’hotels, empreses de transport o agències de viatges, a més d’Andorra Turisme i el Centre de Congressos. Un dels punts a millorar des de Govern, segons Camp, és donar a conèixer el turisme de negocis i posar-hi «èmfasi». 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT